Egentid

Rödögd långnäsa på badhuset i simhallen

 

Jo, den berömda "egentiden" som alla mammor verkar sträva efter: idag var den min! Erik och Olof skulle gå en promenad med ungarna och där satt jag och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Hade jag varit Ståkkhålmare hade jag antagligen först ätit lunch på ett härligt hotell varefter jag hade gått på hotellets spa och fått massage och sånt där med naglarna. Sen hade jag kanske gått till NK och shoppat något och på vägen hem hade jag eventuellt svängt förbi en saluhall och köpt någon exotisk mat till kvällen.

 

Nu är jag ju inte Ståkkhålmare.

 

Jag började alltså egentiden med att spela MS Röj i ca en halvtimme. Härligt spel, MS Röj. Sen packade jag mina badkläder och stack till simhallen (sedär, nästan som spa!). Tyvärr har Murre bitit sönder mina simglasögon så det var ett helvete att simma - för ögonen. Resten av kroppen älskade det. Simmade 60 längder, dvs 1.5 km. Efter badhuset cyklade jag till biblioteket där jag satte mig i en stol och broderade en stund. Jag åt även ett äpple. Vatten hade jag redan druckit på simhallens toa så jag behövde ingen dryck. Ja, sen satt jag där till klockan halv fem då jag cyklade hem och så var egentiden slut. Jag hade seriösa svårigheter att komma på vad jag skulle göra med dagen, och det värsta är att Erik föreslog att han kunde ha Set i morgon eftermiddag också. Vad ska jag göra DÅ?


Kommentarer:
Postat av: Martina

Frågan jag vill ställa är varför Erik och Olof stod utanför mitt vardagsrumsfönster i evig tid och talte i telefon. OBS jag stod inte i fönstret och glodde utan kastade ett öga ut. Flera ggr. Med tid imellan. Ja du fattar.

2010-03-24 @ 22:24:38
Postat av: erika

de tjuvspinkade på dig! Nä det var nåt jobb. Varför de skulle stå just där av alla ställen vetefasen.

Postat av: Jennie

tycker ändå du vårdat din ensamtid väl! Men det är svårt det där..ensamtid..trams. Jag brukar satsa mina ensamma minuter på quadrapop!

2010-03-25 @ 12:47:59
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com
Postat av: Kristin

Mmmmmm quadrapop hade jag i min förra mobil. Det var roligt. Nu har jag bara patiens.

2010-03-26 @ 00:44:25
URL: http://vennjamin.blogspot.com
Postat av: erika

det enda jag vet om quadrapop är ett inlägg i postis där en tjej hatade det för hennes kompisar ville bara spela det hela tiden och vägrade göra något annat. Dessutom var hennes katt rädd för ljudet. Vad är det???

2010-03-26 @ 09:07:36
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det är lite som en mer komplicerad version av tetris kan man säga. Jag vill se din nya hårfärg nu!

2010-03-26 @ 13:36:12
URL: http://vennjamin.blogspot.com
Postat av: erika

BUHUUU den ser ut som en tiger och känns alltså inte helt grrrrrejt! Vet inte vad jag ska hitta på. Kör nog på parollen "spexig frisyr" ett tag.

2010-03-26 @ 16:43:30
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tiger låter spännande! raoowrrtyp tigermorr

2010-03-28 @ 20:06:34
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits