Rumpalvedon


Hakar på trenden med sånadär polaroidbilder. Här ser ni alltså Sets första cykeltur. Han somnade knall och fall och satt sedan och snarkade bakom mig tills vi kom till *tada* Ikea. Där fick han åka kundvagn eftersom vi inte hade något att bära honom i med oss. Jag tycker mig se två tänder på gång även i överkäken, så det är kanske inte så konstigt att han sover skitkasst just nu. Igår vaknade han och grät så ofta att jag fick ge honom en rumpalvedon. En konstig känsla, att trycka upp något i sin unges röv.

Annars är väl tillvaron lite halvkul just för tillfället. Det är sanslöst vad uppfinningen "dusch" kan göra för ens humör, dock. Vaknade totaldeppig och hade trist och tråkigt hela förmiddagen. Sen fick jag styra opp mig med en dusch, och genast kändes allt myyycket bättre. Kanske hade lite med solen att göra också. Ljufva vårtid. Nu är det utomhuset som skall njutas i månaderna 6. Minst. Det var till och med någon som eldade en våreld på sin tomt i bostadsområdena idag. Lovely.

Plus: det bästa med småsyskon är att de ibland kommer upp och bjussar på våfflor. Som tex nu.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha du är rolig

2010-03-03 @ 21:43:25
Postat av: Kristin

Är det riktiga polaroidbilder eller bara en efterkonstruktion?

Postat av: erika

efterkonstruktion såklart. Härifrån: http://www.poladroid.net/

2010-03-03 @ 23:26:00
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

1. Ring en kompis (tex mig!) som lär ha tid för fika, cykeltur, biltur, promenad eller häng de dagar hon ledig

2. Börja knyppla!

3. leta upp någon rolig kurs som du kan börja nu under våren?

4. stick & träna. Du vet att man mååår så jäkla mycket bättre efteråt trots att man hatar det när man går dit.

pepp pepp pepp pepp

(jag skyller på solen som gör mig äckelpeppig)

2010-03-04 @ 10:16:39
Postat av: Malin (Eriks syrra)

Vad fin Settan är i lära-gå-kängorna! Nästan inte bebis längre.

2010-03-04 @ 13:26:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits