Kaffe från Libanon

Hittade ett perfa förvaringsställe för Set nu när han har börjat bli mer rörlig. Här kan han inte ta sig någonstans, I WIN!


Träningsperioden har kommit igång rejält. Idag körde jag rullor igen. Hade satans ont där skaften skär in i benen bara så det var ganska hemskt. Körde på Ribban. Hemma gjorde jag 30 armhävningar samt 30 situps. Jag tror det räcker för att jag ska få brutal träningsvärk imorgon. Min stackars otränade kropp. Men ska jag kunna springa Yddingeloppet till hösten så måste jag träna redan nu.

En helt annan men mycket märklig grej. Igår glömde Erik köpa kaffe trots att jag hade bett honom minst två gånger innan han gick och handlade. Bröt ihop lite när jag insåg detta vid niotiden i går kväll, men tog mig samman och gick ner till en fulaffär och köpte ett Brasilianskt kaffe tillverkat i Libanon. Det hette typ Arabica. Det konstiga är att det beter sig inte alls som ett vanligt kaffe som är som ett grynigt pulver. Detta är som
fech fech, liksom superduperpulvrigt. Jag vet inte hur man ska tillaga kaffe med det. Har provat med filter men då smakar det som någonting man skulle kunna skrapa ur avgasröret på en väldigt gammal bil. Någon som vet hur man ska gå tillväga?

Kommentarer:
Postat av: Marika

Arabica är namnet på kaffebönan & den är mycket vanlig när man ska göra en espresso. därför kanske lite svår att göra vanligt kaffe på det..

/Kaffe snobben

2010-03-09 @ 09:51:51
Postat av: Bea

Precis. Har ni ingen sån där espressokanna du vet, en sån man sätter på spisplattan? Jag hade en sån en gång, undrar var den är nu..

Postat av: erika

jo vi har! sjukt osugen just nu dock. Buhu, hatar att vara sjuk.

2010-03-09 @ 18:42:22
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

ååuu sådana kannor är så fina. tänk på att fylla upp den o sen trycka till kaffet o sen fylla på den lite till :)

2010-03-09 @ 22:50:40
Postat av: isabelle

gullig unge! vilka magrutor han kommer få av att försöka kränga sig ner därifrån :D

när kommer inlägget om tygblöjor egentligen? börjar ju dra ihop sig för min del och jag måste samla en arsenal av argument och smarta planer för att övertyga barnafadern om tygblöjornas storhet.

2010-03-10 @ 21:19:39
URL: http://isabelle.svartvit.com/blog
Postat av: erika

oh sorry! Ska genast författa ett inlägg!

2010-03-10 @ 21:25:55
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits