Set tio månader

En gång sydde jag brallor. De kan Set ha nu. Clownbrallor, kanonkul!

 

Idag har vi gjort massor. Såklart hade jag inte kameran med mig. Vi skulle nämligen bara gå en sväng till Familjens hus på Öppna förskolan, men när vi kom dit var det fullt. 70 pers var där inne. Jösses. Klockan var bara tio, så vi tog varsin kaffe på St Knut och satte oss på kyrkogården och drack. Sen spankulerade vi en stund och hittade en helt dold del, den judiska kyrkogården. Jag har alltså aldrig sett den innan, ingången var gömd bakom några buskar. Helt galet. Där fanns massor av små gravar som alla var lite sneda och vinda. Dessutom var det rasrisk på hela stället. Måste dit och fota någon dag.

 

Sen gick vi vidare till Rörsjöparken och lekte lite. Det konstiga är att jag aldrig varit där innan heller, bara åkt förbi med bussen till Lund. Därefter gick vi till Korvhuset och åt lunch. Sådärgott. Hade nog gillat en helt vanlig smal kokt med bröd bättre tyvärr. Efter lunchen gick vi bort till ödeplatsen vid Värnhem där några har börjat odla. Allt är fint men skäby. Så var vi en sväng i parken vid typ Katrinelund kanske det heter. Jag stod på huvudet och Erik hjulade och Set mest kröp runt och lekte med gruset. Helt stolt blick. Här hemma är det nämligen förbjudet att leka med kattsanden, jag tror han kände sig lite rebellisk.

 

Sen gick vi hemåt genom ödetomten vid Nobelvägen. Den är ju också helskum. Fatta att jag ångrar att jag inte hade kameran. Fatta också att Set åkte i bärmesen hela dagen. Fatta då till sist att vi är HELT slut i våra axlar och ryggar.

 

När vi kom hem frostade vi av frysen och lagade mat. Set somnade klockan åtta och kanske vid halv nio insåg vi att han fyller tio månader idag. Han blev alltså INTE firad. Stackars unge. Men han fick hemlagad mat iallafall. Alltid något.

 

Best of all? SOLEN!


Kommentarer:
Postat av: mirijam

Vilken ödetomt på nobelvägen? Får man pris om man går dit när det är mörkt?

Postat av: erika

Nja alltså, den där uteliggarna bor och där skejtarna bygger hålor. Vet inte om den är nå värst spännande om natten. Hellre judiska kyrkogården i så fall, fast där fanns tusen skyltar om att den bevakades så måhända att du åker fast för hets mot folkgrupper eller dyl för att du ska välta gravstenar och sånt.

2010-05-18 @ 00:36:49
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erika H

Ska man fira småttisar var månad? Oj, det är inte lätt. Som tur är fyller han snart 1 så då behöver ni ju bara komma ihåg hans födelsedag en gång om året. :)

2010-05-18 @ 02:11:16
Postat av: Helena

Vad står det på lådan? Och vad är det I den? Är det månne pikmor som varit framme med sin imponerande handstil?

2010-05-18 @ 21:27:10
Postat av: erika

Erika H: nä det är väl just det man kanske inte gör..:)



Helena: det står ju Set Tio Mån!, ser du vääääl. Gjort av mig fast på datorn alltså. haha.

2010-05-18 @ 21:35:26
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits