sommaren är kort

Sommaren varade väl ganska exakt två dagar eller så. Nu är det kallt och räligt igen men helgen var fin. I lördags var det kalas i Falsterbo för Mette som fyllde 14. Hon är yngst av våra småkusiner så nu blir det ett glapp ner till Henny, Set och Basse som får vara the next generation. Jag minns när Mette föddes och jag minns speciellt när jag fick hålla henne första gången. Hon kan väl ha vägt högst fyra kilo men jag fick ändå nån slags viktkramp i armarna och trodde jag skulle tappa henne. Tyckte hon var så SJUKT tung. Jag var då alltså 14 själv och antagligen ganska klen..

 

Som vanligt fick vi två tårtor, en maräng och en chokilad. Och så kaffestund i grönan lund. Göttigt!


På kvällen körde några av gänget upp till Olof och Linda i Rydebäck. Där vars det grill och chill och sommar och lekar för hela slanten. Speciellt med hunden Tringa och med Lindas unge Philip. Set fick hänga på så länge han orkade. Inte så länge.

 

Bästa bilden med finaste ljuset. Bea, Hasse, Basse, Set och Tringa. Namnet Tringa är nåt fågelrelaterat, alla (nästan) i gänget är alltså fågelskådare. Och så var det med det.

 

Vad de fina bilderna inte förtäljer är att Erik blev kanonsjuk på natten. Antagligen matförgiftning. Han hade spytt hela natten och på morgonen var han grön i huvudet. Jag trodde bara sånt hände i serietidningar. Men han var faktiskt alltså GRÖN! Hahaha. Det var så synd om honom, han bara låg och kved. Det tog sig framåt kvällen och idag mår han bra igen, men det kommer dröja ett tag innan han är sugen på att grilla låter han hälsa. Det kommer det göra för oss andra också med tanke på att det blev oktober ute. Bu.

 

Nu ska jag fortsätta läsa Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren. Älskar läsperioder!


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Henrik har också varit grön en gång. Det var roligt.

Postat av: Erika H

Svenskt och gemytligt. Du ger mig hemlängtan!

2010-05-25 @ 04:58:33
Postat av: Jennie

läsperioder is nice

2010-05-26 @ 06:40:34
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com
Postat av: Malin (Eriks syrra)

Vilken rolig bild! Hasse och Set ser knipsluga ut, medan Bea och hunden tittar bort. Bäst att passa på, liksom.

2010-05-26 @ 18:00:05
Postat av: Jakubmai

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2011-04-04 @ 13:55:01
URL: http://jakubmai.blogbow.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits