tannagnisslan

Bea var här i helgen, till Sets stora lycka. Och min. Men alltså, jag vet inte om det kan vara en niomånadersfas(a) men JÄVULEN så svårt det ska vara att sova om nätterna. Inatt sög han konstant mellan ett och fyra. Man blir ju galen för mindre. Förändring måste ske.

Jag är även sugen på att göra något åt min ekonomiska situation. Vad kan man göra för att tjäna pengar utan att jobba när man är mammaledig? Det räknas väl som fusk. Jag är trött på att varje månad betala 6000 i räkningar samtidigt som min totala inkomst är 7000. Tusen spänn räcker inte speciellt långt. Det där med Tradera, kan det vara nåt? Har aldrig sålt något där. Något annat tips? Samla burkar?


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Jag är helt med dig. Vi kan försöka hitta på något tillsammans. Min a-kassa på 5600 är inte heller så kul.

Postat av: erika

jag tycker vi träffas och spånar ihop något. Senast idag såg jag en hemsida med två som hade startat värsta företaget med att göra "hippa" mockasiner. Alltså, NÅGOT borde vi ju kunna hitta på!

2010-05-02 @ 22:59:06
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ammar du på natten? Prova att sluta med det i så fall. Lite piggare i kropp och knopp känns även pengabrist en aning enklare. Vi fick tips från BVC att sluta natt-amma och nu sover vår unge mycket bättre. Hon är ett par veckor yngre än din tror jag. Tydligen klarar de sig utmärkt utan käk på natten. Bestäm en tid när första matningen får ske. Vi tog halv fem. Sen är det fadern som går upp och tröstar den första veckan. Sen kan man ta varannan natt. De första nätterna var katastrof men nu efter tre veckor kör vi varannan natt och det krävs bara ett par korta uppstigningar per natt för att sätta i nappen. Shit nu låter jag kanske som en sån där "duktig morsa". Det är inte meningen, vill bara tipsa. Sen är jag sjukt nöjd

2010-05-03 @ 11:51:06
Postat av: Helena

Gå ut och spela på gator och torg! Hahaha! Kan ju inte bli så mycket sämre än den där dragspelskvinnan som verkar förfölja mig, antingen jag är i Lund eller i Malmö. Eller kanske på någons bröllop-om nu någon mot förmodan skulle skippa det där praktikalitetsbröllopet?

2010-05-03 @ 20:22:37
Postat av: Jennie

jag distanspluggade samtidigt för att dryga ut ekonomin. En termin teologi från mitt-universitetet & en termin socialt arbete från malmö. att plugga distans är okej, eller det var okej iallafall. med de diskussioner som förs nu kanske det inte är det längre. då sa de att jag var ju hemma med ebbe heltid, även om jag pluggade hemifrån. en annan sak om jag hade varit på lektioner i skolan, då hade jag inte fått mammapeng de timmarna. när jag återgick till studier PÅ skolan så fick jag med andra ord ta bort de dagar jag var där i sal från mammapeng. jepp.

2010-05-03 @ 20:49:04
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits