Lillbebisen

Här är vårt minsta barn. Han (tyckte jag såg en litet sådant kön och kommer därför tro att det är en pojke tills den föds) har två cm långa lår och 3 cm mellan tinningarna. Ganska liten alltså. Hade lätt fått plats i handen.  Väldigt lik Set med långa smala ben och grodmage. Han är 15 veckor gammal och beräknas födas 28/3 enligt damen som rattade maskinen, 17/4 om ni frågar mig.

 

Dagens

Bästa: Vi får komma dit på nytt UL om tre veckor! (de vill gärna ta rutinultraljud i vecka 18, är bäst då)

Sämsta: De tar inte längre 3D-UL på så små bebisar utan väntar till vecka 35. Tradigt.

Insikt: Måste träna magmusklerna. Man ska inte kunna ha en så stor gravidmage som jag har när den bara är 15 veckor. Det ser ut som vecka 25, minst.

Otippade: Avslutade kvällen på Pers krog tillsammans med Kaj och Sissel. Vi åt FONDUE! Haha, bara en sån sak. Och: Set sov hela måltiden! I Bilstolen! (Inte i bilen alltså, vi tog in stolen i resturangen).

 

Imorgon åker lilla (stora) familjen till skogs för att elda brasa och plocka svamp. På återseende.


Kommentarer:
Postat av: Mirijam

JAG VILL HA DEN! Fast med tanke på hur länge du går över tiden så hinner jag säkert skaffa en egen innan den är ute?

Postat av: josefin

så fint! grattis igen!

2010-10-09 @ 16:30:05
URL: http://www.oskarochjosefin.se
Postat av: Kristin

Gillar: att bebisen ligger på smutsdisken.

Gillar inte: att den inte är i 3D.

2010-10-12 @ 01:25:31
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: Cattis

Grattis till den lille som är på väg! Roligt att den är beräknad till den 28 mars, det var Alva Lo också. Hon kom dock tio dagar med planerat kejsarsnitt. Ett annat sammanträffande är att jag också har fylla år dag just den dagen.



Hoppas "han" inte stannar inne alltför lång tid, du gick över tiden med Set va?

2010-10-16 @ 00:39:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits