Första dagen hemma



Första hela dagen hemma firade vi med att få en ny spis! En man kom hit klockan åtta i morse och levererade en splajtans ny BARNSÄKER spis. Han förvånades över hur gammal vår gamla var. Ja, vi kan väl säga som så att vi likställer den nya med en storbildsteve i jämförelse med den förra. Borde tagit en före och efterbild. Men bara det att man kan se in i den! Den har en lampa inuti! Och FYRA plattor som funkar som de ska istället för en och en halv, typ. Sjukt nöjda.

Sen firade vi vidare genom att dra till badhuset i Oxie. Erik och Set badade så det stod härliga till, utom när de tog bananpaus. Jag och lillasyster svettades, till hennes förtjusning, bredvid. Hon blev så varm och go och fick lufta hela kroppen och sola i fönstret. Jag svettades som en grisajevel eftersom jag dessutom drack kaffe. Höll lite på att dö faktiskt.

Sen gick vi till bibblan och lånade namnböcker, spånade ett tag och så var det klart. Vi har ett namn! Ikväll har Maja och Helena kommit hit och bjudit på mat, man tackar för det, och lekt med Set och kelat med bebisen. Nu sitter vi i soffan och tar det lugnt. Set sover och jag är alldeles stinn då mjölken runnit till. Hon kommer bli en liten fetknopp, vår lilla BELLA!

(ps, jaaa jag vet, nu måste vi VERKLIGEN byta efternamn på barnen. Man KAN bara inte heta Bella Svahn i dessa litterära tider..)

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Åh Set och Bella, vad fiiiint!



(Fan vad jag vill ha en egen bäbis! Helt orättvist att du har två och jag noll, kan jag få en av era?)

2011-04-06 @ 00:07:53
Postat av: mirijam

skrev alltså jag.

Postat av: mormor

välkommen till världen lilla Bella, kommer snart och hälsar på

2011-04-06 @ 07:31:03
Postat av: Anonym

välkommen till världen lilla Bella, kommer snart och hälsar på

2011-04-06 @ 07:32:18
Postat av: Bea

Ja, jag säger bara great minds think alike! :)

Välkommen till familjen Bella Bäbis!

2011-04-06 @ 08:36:34
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis grattis hela familjen till det lilla flickebarnet och välkommen till världen lilla Bella och du kan visst heta Svahn i efternamn.

Och du Erika är helt otrolig som ränner iväg till badhuset det första du gör!!! Skicka lite av din energi till Mörrum är du snäll!

Kram på er alla från jennie

2011-04-06 @ 08:55:23
Postat av: Erika H

Bella! Det är fint. :) Set och Bella.



Måste säg att jag blir lite avis när Helena och Maja har varit över och lagat middag till dig. Jag vill också!!! Det är i såna stunder det är tradigt att bo sååå långt bort.



KRAM och Grattis än en gång!

2011-04-06 @ 15:21:10
Postat av: kari

Hon var helt underbar, Bella. Jag hade kunnat frysa stunden när jag höll henne i timmar. Hoppas vi ses snart snart igen!

2011-04-06 @ 20:33:12
Postat av: Malin Loman (Eriks syrra)

Bella är ett superfint på en fin unge. På lördag hoppas jag kunna få träffa henne. Och er andra i familjen också, såklart! Grattis!



(Mina elever tycker att ni ABSOLUT ska låta henne heta Svahn i efternamn "Det är ju fett coolt ju. Fast om nåra år är det nog ingen som kommer fatta".)

2011-04-07 @ 17:49:46
Postat av: Elin Holmén

Nu har jag också äntligen hittat till din blogg och vill säga stort GRATTIS till lillasyster! Vad fin hon är! Hoppas man får tillfälle att träffa hela familjen i sommar, om inte förr.

2011-04-07 @ 21:48:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits