Om barnvagnar och bilar

Till att börja med, TACK för alla hälsningar och gratulationer! Vi är så glada så glada för vår Bella-lilling. Hon är ännu så länge väldigt lätt att ha och göra med. Hon äter som hon ska och sover som hon ska och plirar lite argt på oss däremellan.

 

Vad gäller mig är det värre. Jag har troligen fått en inflammation i en fog, enligt sköterskan på BB, och har OTROLIGT ont i ryggen när jag går. Jag haltar fram som en gammal tacka och klarar på min höjd en promenad till Folkets park innan jag håller på att dö. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Mamma tycker jag ska ringa doktorn men problemet är att varken jag eller Erik har nånsin varit hos doktorn på det viset så vi vet liksom inte riktigt hur man ska göra. Vart ska man ringa och vad ska man säga? /Friska Familjen

 

Så var det det där med barnvagn. Vi hade en supervagn på G från snälla Josefin. Helt billigt och allt, vår drömvagn. Så körde Bea och Hasse ner den till oss igår, snälla som de är hade de hämtat den från Sölvesborg. Och så var den 1 cm för bred för hissen! Har jag sagt att jag avskyr vår hiss? Tror det va? Så det får bli som på bilden. Dubbelsov i enkelvagn. Ganska mysigt, iallafall så länge hon bara väger som en fjäder..

 

Sist men inte minst kan vi meddela att bilen på sin tredje dag i vår ägo fick vara med om en krock. Erik backade rakt in i en bil som han inte såg bakom oss när vi stod utanför huset. Vår bil klarade sig men den andra fick sig en törn. Typiskt bra. Båda barnen sov när det hände så det var ingen brutalkrock direkt, men lite skärrade blev vi allt.

 

Bellan Bellan får vara med om många äventyr sin första vecka i livet. Imorgon får vi toppa med kanske lite rodeo och hopp genom eldringar. Häpp!


Kommentarer:
Postat av: Erik

Då Erika undlät att bildblogga epicentrat av krocken får ni tyvärr inte själva se de förödande konsekvenserna när två Volvobilar kolliderar. Men men..



Så här va de va..

LillBellan skrek i baksätet, alla var kissnödiga och gratis-P-platserna var slut. Så då tänkte Bil Mats (Vår bils namn fö.) att jag ställer mig utaför porten o lastar ur. Tyvärr så stod Jeepdjäveln på närmsta rutan så vi skulle få backa bak en tio meter eller så för o komma in. Men då hade ju såklart Lilla röda Reatard (RTDxxx) krupit upp bakom o lagt sig i bakhåll i bästa dödaste vinkeln. Om allt detta brydde sig Bil Mats föga och utdelade helt sonika en väl avmätt dagsedel med dragkroken med påföljande blåtira under vänstra halvljuset åt den knappt livsdugliga krabaten.



Och mitt första fel i trafiken var ett faktum.. Huuuu...

2011-04-08 @ 01:23:40
Postat av: Clary

Stor dramatik på Falkenbergsgatan. Hoppas inte självrisken blir för stor.

Synd på den fina vagnen som inte går in i hissen. Kan ni sälja tillbaka eller vidare den? Annars tre förslag: Byt vagn, byt hiss, byt bostad.

2011-04-08 @ 09:09:07
Postat av: Josefin

Ja, just det! Vad är det för hyresvärd som inte barnvagnsanpassar hissarna!



morr!



Förslag: kan man förvara den ihopaveken i bakluckan på er monstertruck när ni inte använder den, alternativt bygga ett litet garage på gården? Till vagnen alltså. Det finns ju billiga partytält..



2011-04-08 @ 09:32:06
Postat av: jennie

oh men sötaste bilden!



alltså det är något med att föda bebis och livet strular i största allmänhet som liksom verkar krocka för många..nu är det du som är min hjälte!

Postat av: Martina

Erik: Bli-Mats = mkt bra namn!



Jag som älskar och gärna umgås med läkarkåren säger att ni ska ringa till vårdcentralen först och främst. Sen kan ni få remiss om det behövs. Så, gör det NU.

2011-04-08 @ 09:57:49
URL: http://www.martina-therese.com
Postat av: sus

hissen är väl lika gammal som spisen, nu får hyresvärden omedelbums byta den till en ett par centimeter bredare...på dem igen!! Tips från bostadscoachen Babs är att, som en andra åtgärd, intresseanmäla sig till hyreslägenheter och GÅ på visningar! finns exempel i bekantskapskretsen på att man kan få atraktiv lägenhet med tusen intressseanmälningar utan att ha stått i kön när man är DEN ENDA som dyker upp på visningen! Första åtgärden är väl att vi byter bostad!

2011-04-08 @ 11:26:32
Postat av: Jennie

Erika!



Ring din barnmorska!

Hon måste kunna råda dig och lotsa dig vidare!

Och gå inte när det gör så ont! Vila!

Lycka till! //Jennie

2011-04-09 @ 09:55:00
Postat av: Angelica

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-08 @ 13:51:07
URL: http://smsalåna.nu

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits