Onda barn



Kvällens kvällens. Mahjong för mig, öronslick för katterna.

Jag och Set gick till öppna förskolan tillsammans med Olof och Lily idag. Det var trevligt, utom just när Set drämde en bil i huvudet på en 9 månaders samt slog en jämnårig tjej i ansiktet. Helt och hållet med vilje. Jävulsonge. Nå, jag talade med den ena fröknen om saken och vi kom fram till en lite annorlunda strategi som vi ska testa. Handlar mer om avledning och lugna rösten än om arghet och ryt. Måtte det hjälpa.

Kvällen blev iallafall en guldkväll. Set kunde nästan slå kullerbytta helt själv (funderar på att göra honom till elitgymnast på Kinesiskt vis) och så hjälpte han till att laga mat. Knäckte ett ägg alldeles själv och panerade fisk som vi skulle steka. Han kan han.

Imorgon ska vi åka till Svågertorp. Ska till tygaffären och till blomaffären och till vantaffären och till bebisaffären. Dagen har alltså kommit då jag ska införskaffa en mugholder till vagnen. Och därmed basta! Sen ska vi luncha på Ikea för det har jag bestämt. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Jag fick tips om saltvattenakvarieaffär med många fina fiskar. Kan ni ju kolla in!

2011-02-22 @ 07:07:10
Postat av: Erika

Äsch där har vi varit tyyysen gånger. Fiskar är ju dödstradigt. :D

Postat av: Erika H

Är en mugholder första eller sista steget till att bli en lattemamma? Låter som en god idé, även för en icke-kaffedrickare, fast först får jag nog skaffa vagnen!

2011-02-22 @ 15:22:03
Postat av: Erika

Erika: jadu, ett steg mot latte är det iallafall, även om jag mest vill ha det till min egna termoskopp. :)



Helena: alltså nu gick jag ändå hela dagen och undrade vilken affär du menade och hurdana fiskar som fanns där. Var det Arken eller??

2011-02-22 @ 15:25:16
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits