30+1



Alltså, på bilden ser magen verkligen GIGANTISCHE ut. Måste bara göra klart att jag putar med den för att Set ska kunna sitta oppanpå. Den må vara stor, men här ser den ju ut att vara minst 47 veckor gammal, och det är den alltå inte. Jag är trött mest hela tiden. Det är väl nu ungen börjar ta mitt järn ifrån mig. Jag andas tungt och känner inte riktigt att jag får tillräckligt med luft. Det börjar bli jobbigt att böja mig, eller att sitta med Set i knäet på golvet och läsa sagor för att snabbt resa mig upp och hindra honom från att slå Murre/sätta igång spisen/klättra för högt/något annat busigt. Nu börjar jag känna att det hade varit skönt om han kunde få börja på dagis. Både för hans och för min skull. Jag behöver vila mycket mer än vad jag får och han behöver mycket mer stimulans än vad han får just nu. Inte minst behöver ungen i magen slippa ha någon som klättrar/boxar/sparkar/trycker på honomhenne så mycket som sker nu. Eller är det eventuellt bara så tråkigt väder att jag inte har lust med något annat än att ligga under en filt och sjunga om aprilhimlen.

För övrigt har jag ett meddelande till alla hundägare i Malmö stad: Det som göms i snö kommer upp i tö. Slutar ni spola efter er själva på toan också när det börjar snöa eller? Mängden hundskit på gatorna just nu är skrattretande. Man kan knappt ta ett steg utan att trampa i nån kladdig korv. Grrrrrrrr.

Dagens betyg: inte så högt. Inte så högt at all. Bättre dag imorgon tack.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Teeeeell me about it! Jävla hundskitar, sen är dom så där halvt upplösta och überäcklo /Hundägare som plockar upp -82

Postat av: Erika H

Jag har funderat på det där. Hur sjutton orkar man med graviditet nummer två när man redan har en unge? Tycker du är grym.

2011-01-20 @ 15:30:32
Postat av: Erika

Ja alltså, dels tänker man inte på den på samma sätt som på första. Då kretsade hela min tillvaro kring att jag var gravid och vad som hände i vilken vecka. Nu rullar den bara på. Sen blir man ju så illa tvungen att hålla igång på ett annat vis, på gott och på ont I guess.. :)

2011-01-20 @ 15:40:55
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits