Helgen i bilder

Ok såhär var det. I fredags blev jag helrisig och trodde att influensan var på väg. Snorade och hostade så det stod härliga till. Vi avböjde därför middag hos Kaj och Sissel och stannade hemma. På lördagens morgon var det jag som skulle gå upp. Det gjorde jag också. Erik sov och sov och sov och till slut blev det löjligt och jag blev bitter över att vi aldrig kommer iväg och gör någonting på helgerna för att den ena alltid ska sova halva dagen och jada jada och sen vars det sura miner ett tag. Till slut gav vi oss iallafall iväg på en cykeltur till havet. Set somnade nästan direkt.

Såhär var mitt humör och allting runtomkring. Ganska fint ändå. Utom i mitt inre då alltså.

 

När vi var nästan hemma handlade vi och för att lätta upp stämningen köpte Erik tulpaner till mig för att fira att vi varit ihop i 6 år nu. Det tog ungefär fem minuter i vasen innan "någon" hade snaskat i sig halva buketten. FAIL.

 

Set var iallafall glad och på hugget. Vid denna tiden var vi andra det också. Jag åt goda ostar och rullade sushi och vi alla fick varsin lördagsdrink. Med alkohol till fadern, utan alkohol till modern och barnet. Endast vatten till katterna. Obs: han står på en stol, han är INTE så lång i verkligheten.

 

Här är resultatet. Mumsig sushi med lax och avocado. Set slickade på en och vägrade sedan att äta mer. Som straff för att han inte uppskattade den goda festmåltiden fick han äta gårdagens potatismos till middag. Mohaha. Alla vet ju hur äckligt det är med kylskåpspotatismos liksom.

 

Sen lattjade vi till det lite innan kvällsbadet. Jag målade med de vattenlösliga pennorna och gav honom alldeles egna glasögon. Han älskade det. På huvudet: nyårsfinkläden. (Vi var ute i lite sista sekunden på nyårsafton, så det enda fina jag hann köpa i klädväg till Set var ett hårband. Men fint var det!)

 

Idag gick vi till parken med Kaj och Sissel. Kaj gjorde konster med fåglarna, kallade sig "mannen som kunde tala med svanar". Nej det gjorde han inte, men lite fräsigt var det. Set var mäkta impad över att få klappa en levande mås som Kaj tog i luften när han kastade bröd till den. Sådana är de, fågelskådarna.

 

När vi kom hem bakade jag semlor som vi bjöd Kaj och Sissel på. De lagade middag som tack. Så helgen får en fyra, downer där i början men eftersom jag sov till halv tolv idag tycker jag vi stryker ett streck över de sura minerna och glömmer det. Alla vet att proceduren kommer vara densamma nästa helg igen men den tiden den sorgen. God natt.


Kommentarer:
Postat av: marika

Hahahhaa! den roligaste inlägget på länge! Mer sånt!

2011-01-17 @ 10:02:28
Postat av: Clary

2011-01-17 @ 11:03:37
Postat av: Erik

Huh! Nu var det ju inte så mycket att Set klappade måsen som att fågelkraken hatiskt pickade hans vante. Oj voj...

2011-01-17 @ 12:04:55
Postat av: Erika H

Det där tycker jag låter som en riktigt bra helg. Får själv såndär helgångest med jämna mellanrum att "Åh... nu har en hel förmiddag/lördag/helg gått förbi utan att vi gjort någonting vettigt!" Så är det bara.



Semlorna ser mumsiga ut för att inte tala om sushin! I USA ska man inte äta sushi med rå fisk som gravid... bu, jag vill hem till Sverige!!

2011-01-17 @ 15:18:12
Postat av: Elna

Vilken göllig unge ni har gjort! Vi kollade på dia-bilder från när vi va små när jag va hemma på jul och det är lätt att se att han är en liten svahnunge och inte nåt hittebarn direkt!

2011-01-18 @ 15:38:24
Postat av: erika

Erika, jag vet inte om man egentligen ska äta sushi här heller.. hehe. men det är så mycket man ska och inte ska. Orka liksom. :)



Elna: åååh vad rooligt, jag ÄLSKAR att kolla dia-bilder från när vi var små!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits