intensivt

Jösses, fullt upp har det varit här. Och inte en endaste bild har jag tagit. Skamligt. I fredags var jag och Set på öppna förskolan och Set stormtrivdes för första gången. Jag konstaterar här med att han är fullt redo för dagis. Sen kom Kari och Henny och vi åt middag med Kaj och Sissel. På lördagen kom Bea och John och på kvällen åt vi middag med Martina och Juhlia. Idag åkte alla hem och vi åkte till Limhamn och fikade med Pelle och Sus. Fatta att jag är sjukt trött i magen nu. Den måste få vila mycket mer än den gjort dessa dagar, det är då ett som är säkert.

Ångestgrej nr 1: vi har inte förberett ett jota inför nästa unges ankomst. Vad behöver man när man ska få barn? Blöjor, ammeninleg och nytvättat fårskinn har jag kommit på, men mer??

Ångestgrej nr 2: Jag har bara 12 dagars föräldrapengar kvar att ta ut totalt, och det är från 20/1. Dvs de är typ redan slut. Hur gör man sen? Är jag bara hemmafru nu eller ska jag gå till abetsförmedlingen fast kan man det om barnet är hemma och varför får vi aldrig dagisplats och hade vi haft dagisplats hade jag kunnat jobba för jag fick ett jobberbjudande på ett bibliotek för två månader fram och det hade ju varit perfa om inte Malmö stad hade varit så sega och struntat i att vi ville ha dagisplats från 10/1 och ÅÅÅÅÅÅHHH livet alltså. Aint good for nothing.

Nå. Veckan som kommer är 33-veckan in the preggoness. På fredag är det ultraljud i 3D (woho!) och sen åker vi till Österlen och firar mig och svärmor Clary för hon har fyllt år och jag fyller på söndag. Vad jag önskar mig? Phutja, en dagisplats till Set, den där koppen från Norrgavel, halvårskort på friskis, biobiljetter, presentkort på kläder och bio, en bil och ett hus vid havet där jag kan höra alla måsarna och så vidare och så vidare. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: Erika H

Kan jag också få en stuga vid havet? Längtar efter mera utrymme och måsar!

2011-01-31 @ 04:43:22
Postat av: kari

Ring nu genast till förskolekön!

2011-01-31 @ 09:06:15
Postat av: Ebba

Jobbigt med pengarna och sketet med bristen på dagisplats! Vad jag vet så ska man gå till arbetsförmedlingen och skriva in sig dag 1 man inte har någon inkomst längre, typ att det är viktigt att göra det dag 1 och inte vänta. Sen skickas man väl vidare på nåt vis... Kanske bäst att göra så även om man inte vet hur något funkar.

Postat av: Lilian

Efter fem månader i dagiskö fick vi äntligen plats till vår Heidi. Hon är snart 17 mån och ska gå på vitemölle förskola. Inskolning påbörjad. Mer ångest än jag trodde. Inskolningen är nog mer för mig och hennes far än för henne. Hoppas ni får plats snart!

2011-01-31 @ 20:13:23
Postat av: Erika

Ebba tack för påminnelsen! Går dit imorgon, bums!



Lillan, fem månader säger du.. Ja då är det nog bara att vänta, har stått fyra månader ännu så länge..

2011-01-31 @ 20:50:18
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits