Jag är här!

Det är svårt här just nu. Erik har fått en ny dator och en ny iPhone (därav bilden), jag har fått en ny dator och en ny iPad och vi har tillsammans fått en ny router. Routern gör att min gamla dator inte funkar längre och det innebär att jag inte kan visa bilder. Att jag sitter med lillpaddan hela tiden innebär att jag inte bloggar för ORKA blogga med touchknappar. Min nya dator funkar lite halvsvajigt med routern så den är också vansklig att blogga med. Därav tystnaden. Men jag lever. Jag finns.

 

Julen var fin, lång och mestadels insnöad. Bilder får komma senare. Idag sågade jag granen i ca 50 små bitar. Mördade den långsamt. Set hjälpte mig med att sopa barr. Nu är således julen slut, och det är i ärlighetens namn ganska skönt. De närmsta tre månaderna är något av en ovisshet. Kommer Set få dagisplats? Kommer föräldrapengsdagarna att räcka? Kommer jag hinna jobba innan nästa unge föds? (amen trooligt). Jag och Martina såg Svinalängorna ikväll och nu vill jag klä in Set i bomull och fjädrar och aldrig lämna honom ifrån mig till någon annan. Man kan inte se filmer där barn far illa när man själv har barn, det är bara så.

 

Annars kollar vi på Dakar-rallyt och leker med våra nya prylar. Jag spelar tex mycket mahjong på min padda. Funkar utmärkt. Imorgon ska vi återgå till vardagsrutinerna och kanske tex gå till biblioteket. Härliga tider. Nu är det läggedags. God natt.


Kommentarer:
Postat av: Jennie

vad trevligt att du är tillbaka!

Postat av: Jennie

Hej Erika!

Så roligt att du är igång och bloggar igen! Jag har saknat dig och era dagliga äventyr!

Ge sötaste pojken Seth en puss från mig!

Kram Jennie B Mörrum

2011-01-05 @ 20:47:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits