kräkis

Idag var jag och Setting i tidningen. Den enda dagen på ungefär femhundratrettiotre år som vi INTE fick papperstidningen i brevlådan. Burn. Tur att det finns på nääätet. Vi var ganska fina men texten var lite osammanhängande. Nå, nu är vi kändisar iallafall och det är ju det viktigaste. Jag har även namnsdag idag så ett par tre hyllningsdikter kan ni kanske lägga till i kommentarerna.

 

Annars började veckan katastrofalt. Jag har fått kräkisen. Tror inte det är vinterkräket för jag har bara mått väldigt illa och spytt tre gånger på hela dagen. Men det är hemskt. Vad jag än försöker äta kommer upp igen på ett litet kick. Har alltså ätit tre gånger idag. Nu är magen tom sånär som på vispad coca cola. BUHUU. Set fick stå och diska och slaskblaska med vattnet så länge han ville så att jag kunde ligga i soffan och pusta. Värre än att vara sjuk är att vara sjuk och mammaledig (och gravid med en alldeles för stor mage så att jag mår ännu mer illa). Det dåliga samvetet över barnet är inte nådigt, men jag bara KAN inte gå ut och lattja en dag som denna. Jag hoppas på en bättre dag imorgon. Ett tag tänkte jag att det var havandeskapsförgiftning men så googlade jag det och det var väl det enda symtomet som INTE stod med. Eventuellt har jag inte havandeskapsförgiftning. Men nån jävla förgiftning är det, I tell ya. Worst of all: jag har inte druckit kaffe på hela dagen. Jag kommer alltså inte bara att ligga och må illa hela natten, jag kommer även att ha huvudvärk. Oh happy oh joy. BUHUUU.


Kommentarer:
Postat av: Marika

Haha, det är fler än jag som får känna av den där blicken från Set

2011-01-24 @ 23:06:06
Postat av: Erika

Eller visste han att du skulle läsa tidningen... Heheheheheheee

Postat av: Erika H

Hurra hurra för Erika idag,

för det är hennes naaaaamnsdag!



Grattis till snyggast namnet! Tråkigt sätt att fira den bara. Hoppas att du mår bättre snart.

2011-01-25 @ 03:27:20
Postat av: Ebba

Grattis på namnsdagen! Och framför allt krya på dig! Jag diggar din blogg. <--90-talsuttryck som taget ur Min Häst.

2011-01-25 @ 21:47:55
URL: http://www.ebbalovisa.se
Postat av: Erika

Tacktack! Idag mår jag bättre igen, som tur är. Illamående önskar jag inte min värsta ovän, om jag hade haft nån sån!

2011-01-25 @ 22:23:10
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Marika

HAHAHHAHHAHAAAAAA!! Roligt erika! :D

2011-01-26 @ 15:05:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits