söndag

Vi tog en rälig runda i Pilis idag. Slabbestigar med is och blask all over the place. Fy fanken. Töa nu tack. Hemma igen skruvade vi isär Murres säng, jag menar spjälsängen, då planen är att vi ska införskaffa en växasäng till Murre, jag menar barnet. Vi vet ju alla att Set kommer sova i vår säng minst fem år till men för sakens skull liksom. Dessutom är Murre otroligt gullig när han ligger och sover i barnsängen på natten hos oss. Billy vet jag inte var hon sover men jag tror att hon ligger på nattduksbordet tätt klistrad mot elementet.

 

I veckan som kommer ska jag göra Glukosbelastning och så ska Bea och Lilljazze komma på besök. Förhoppningsvis ska vi åka till badet i Oxie om vi hinner och om jag kommer i min baddräkt. Och så ska vi åka till Ikea. Det blir la gött. Until then.


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Var ska lillen sova då?

Postat av: Malin

Lika bra att ge upp. skippa sängen och gör en enda stor bädd av hela sovrummet. Spälsängar kan vara den minst använda möbeln ever.

2011-01-10 @ 23:20:42
Postat av: Malin

Asså spJälsängar

2011-01-10 @ 23:21:22
Postat av: Erika

Ja exakt, lillbebisen får klämma in sig nånstans i högen helt enkelt, kanske vid fötterna?

2011-01-11 @ 10:49:23
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: jennie

det är vår lösning! eller ja..fötter plus spjälsäng. jag tycker det är skönt att ha barnfri säng. Iaf - Det fanns liksom en liten lucka mellan säng och vägg om man vända sängen i vårt sovrum. där har vi pressat in en spjälsäng. planen: börja sova skavfötters. jag vid huvudändan & oscar vid fot. bebis vaknar. vill ha krubb. oscar langar från spjälis till mig. när barnet är nöjt langar jag tillbaka till oscar, & han ner i spjälisen. compact living har sina fördelar, man slipper liksom gå så långt.

2011-01-11 @ 19:16:11
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits