om spinkighet



Vi var på BVC idag på läkarundersökning. Hon tyckte att Set verkade andas ansträngt och undrade om han just varit förkyld eller om vi månne har astma i släkten. Nein icke har vi det, sa jag, det är nog för att han är så smal som det ser ut så. Man ser revbenen ganska tydligt när han andas nämligen. Sen tyckte hon att han hade mycket luft i magen. Att den var lite svullen liksom. Well, han åt just en ganska stor lunch, tyckte jag. Så berättade jag att Erik är en väldigt smal person och då tyckte hon att det var mer ok. Han följer sina kurvor fint, men de vill ändå att vi kommer in och väger honom igen om nåt halvår eller så. Han har alltså inte kommit över 10 kg ännu. Ikväll visade Helena bilder från Kulturdagen -91, största händelsen i byn under året, och där kan vi ju konstatera att jag möjligtvis inte heller var den tjockaste kniven i lådan. Det är alltså jag i vit klänning. Så lilla smala Set ska nog kunna växa opp till en ordentlig människa han med endera dagen. Jag tjockade på mig i 16-årsåldern. Erik har fortfarande inte gjort det, men han har ju klarat sig ganska bra. Har både tjej och barn och ett till på väg. Vad mer kan man begära?!

Igår var jag på MVC och där konstaterade hon att hon inte fattade om ungen låg rätt eller fel. Rumpan kunde vara huvud och tvärt om. Hon tog in en kollega som inte heller kunde avgöra, så då blev jag skickad direkt till förlossningen på KK. Kaj blixtinkallades som Setpassare och jag promenerade bort. Väl där kollade en doktor i två sekunder med ultraljud och såg att huvudet visst var nedåt så då var det över och jag fick gå hem. Blev nästan besviken. Det är så härligt att vistas i sjukhusmiljö. Blev liksom lite sugen på att föda barn där och då. Menmen, får väl vänta några månader till. Ungen ligger väldigt högt och är totalt ofixerad nämligen, så det lär ju bli en repris på överburenheten.

Imorgon ska vi på barnteater. Spännande att se hur många minuter Set håller koncentrationen uppe denna gången, ca fyra minuter tog det sist. Until then.

Kommentarer:
Postat av: Martina

LOL! Jag blir lite sugen på en angorabrosch så där på morgonkvisten!

Postat av: marika

jaaaaaa! angorabroscheeeen!

2011-03-02 @ 09:45:01
Postat av: Erika H

Kan man verkligen bli sugen på att föda barn?!! Härligt att höra! En skräckblandad förtjusning kan jag tänka mig...

2011-03-03 @ 02:57:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits