Hösten

Laddade hem ett hemsideprogram för att öva mig lite inför ett skolarbete. Låter det ambitiöst? Inte om man betänker att jag laddade hem programmet bara för att slippa leta och läsa texter om användarperspektiv på bibliotek. Hujedamig vad jag redan är skoltrött. Hej och Hå Erika, Hej och Hå. Det värsta är att Erik hur länge som helst har längtat efter att sommaren ska ta slut så som små barn längtar efter att få börja skolan. När jag kommenterar att han låter vrickad tycker han bara att jag har valt fel utbildning och så fortsätter han drömma om att få tentaplugga och lära sig beräkna olika tekniska saker som jag inte ens orkar lägga på minnet.

Det är inte alls så att jag åker till skolan med "jag är sämst"-klumpen i magen, eller nervösmagen heller. Jag är bara fullständigt likgiltig. Åker dit, åker hem. Äter mat, går och lägger mig. Tråk tråk tråk. Det värsta (nr2) är att jag tog sommarjobbet med en klackspark eftersom jag visste att det skulle ta slut. Att jag snart skulle börja plugga igen. Och så är det så urbota tradigt. Jag tror nästan att det är själva skolbyggnaden som bringar mig ner. Gammal akademikerelitistmonolitskit. Ingen orkar ju tänka några nya tankar i en byggnad som är flera hundra år, och som dessutom har varit ett bårhus, eller hur det var.

Skoltrötthet eller höstdeppelidepp?

Jag älskar ju hösten. Hösten har vackrast färg och har skönast klimat. Idag har jag invigt hösten med det första badet i badhuset. De hade byggt om omklädningsrummet och duschrummet, allting var ytterst fresche. Synd att man måste ta av glasögonen, kunde inte se hur fint det hade blivit. Badhuset straffade mina ögon med detta:

12040-356

Det svider och brinner. Men ack så gott jag luktar. Sen handlade jag två färska laxkotletter för 74,50:- (OMG!! hade jag vetat innan vad de skulle kosta hade jag ALDRIG köpt dem. Funderade starkt på att gömma dem i pastahyllan och smita men fick dåligt samvete över den dyra larren som skulle spillas. Kom sen på att potatisen kostade 7 spänn och att det per man blev rätt lite. Nä jag vet det var för dyrt!! Stekte dessutom min för lite och den var för stor så när jag var färdigäten ville jag nästan gå och kräkas av sladdermättnad, men fick dåligt samvete över den dyra larren som skulle spillas. Summa summarum: Aldrig mer färska laxkotletter!) som jag åt tillsammans med min sambo och nu, klockan 23, sitter Erik och Olof FORTFARANDE på vardagsrumsgolvet och mekar moped. Och slipar. Och svetsar. Hej skoldag, hej vardag, förlåt grannar.

Snart: Hemsida istället för blogg. Vad säger ni? Börjar det inte bli dags för hemsidorna att få en revival?


Kommentarer:
Postat av: Martina

Jag tycker du är fullständigt normal. Stackars Erik, han kommer kanske tycka utbildningen är skitlattjo o sen hata sitt jobb resten av livet.

2007-09-05 @ 09:38:51
Postat av: Bea

Det var helt klart Lunds gamla akademikerhus med sina inbyggda studietraditioner som fick mig att fly den stadens utbildningar. Nä, tacka vet jag Mah:s Orkanen.. Visst känns det tungt att dra igång en ny termin, men jag får i alla fall vara i en fin miljö med utsikt över havet, och där byggnaden i sig är så ny att inga traditioner som säger att det skall vara si eller så ännu har fastnat i väggar, tak och inandningsluft.
Är det där med laxkotlettshistorier ett obligatoriskt inslag i den här släkten eller??

Postat av: Moa

Jag är FÖR hemsidornas återkomst! We shall rise again, etc. Helst ska det på hemsidan finnas en samlingssida med alla tester man någonsin tagit på nätet, typ Vilken My Little Pony är du? Vidare ska statcountern synas med stora (gärna gröna elektriska) siffror, och ovanför den ska det stå nåt witty som "spank me ____ times".
Vad gäller Bivil så tror jag att det är normalt att vara lite uttråkad. Själva jobbet blir roligare sen, har jag hört (av de typ 750 bibliotekarier jag känner...)

2007-09-05 @ 17:58:22
URL: http://hem.bredband.net/moalar/
Postat av: erika

Ja! Speciellt en räknare med grälla färger vill jag ha! Finns sådana fortfarande?? Och så ska allt vara skrivet antingen med för liten TNR eller för stor comic sans! Hoho

2007-09-06 @ 00:39:11
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: mirijam

Jaaa! hemsida is da shit! Jag hade en innan, eftersom jag har mac så får man liksom med ett program där man gör egna hemsidor och det var svinkul i mina tre gratis månader, sedan skulle min domän kosta 1000 kr för nästa 12 mån osv och jag var fattig fattig student så jag la ner. Men snart ska jag köpa en ny dator och då jäklarns ska jag orka lägga 1000 kr om året på lite nördighet.

2007-09-06 @ 12:31:01
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: Moa

Om det fortfarande finns grälla räknare? BUT OF COURSE! Kolla länken. Det första exemplet är lite extra smakfullt. Nu gäller det bara att hitta en som BÅDE droppar blod och har flames.

2007-09-06 @ 14:25:30
URL: http://www.hitcounter.cn/counterx.php
Postat av: Moa (igen)

Ursäkta att jag spammar sönder din blogg, men min gästbok är lite oregerlig som du kanske märkte, och jag ville bara säga en sak till: du är alltså släkt med de som har fågelstationen? Alltså de som bor vid fyren då, eller? Det är ju fantastiskt. Att ha släkt vid en fyr, liksom. Åh!

2007-09-06 @ 16:48:58
Postat av: erika

Jajemen det är mina kusiner. Fint som snus att ha kalas i en fyr må jag säga!

2007-09-06 @ 16:56:55
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits