(åh Johan Glans som jag hyllar dig idag): uppdat

Idag var dagen när vi började nio. I början av vårt uppsatsarbete började vi klockan elva hemma hos mig och satt där några timmar utan att direkt komma nån vart alls. Så bestämde vi oss för att börja ses på stadsbiblioteket här i Malmö klockan tio. Det gick lite bättre men pga kissnödighet och betaltoaletter gav vi upp detta efter nån vecka. Vi började ses på Orkanen istället och jag har varit försenad sedan dess. Idag var dagen när Kristin skulle bli sur på riktigt så jag såg till att vara där i god tid, och då kom såklart hon sent (vilket bara berodde på att hon skulle lämna gemensamma böcker på stadsbibblan först..) och idag var alltså också dagen när vi skulle börja nio. Det gick bra utom att jag hade felplanerat ätandet lite och således mest satt och var hungrig. Att jag inte tänkt på att ta med gröt!? Gröt var det jag levde på hela sommaren, gröt och morötter. Gick ner fem kg. Hoho, gröt it is!

Att vi ska ses nio from now on har mest att göra med att vi sitter och fulsurfar minst en timme på morgonen, och ska vi få någonting gjort öht måste vi ses tiiidigt. Jag bävar för när tiden kommit då vi måste träffas åtta..

Jag stack till banken i eftermiddags, den som är där nere vid stortorget och ser ut, på utsidan, att vara med i Nya finans och på insidan som phutja trolldomsministeriet i HP eller nåt liknande. Ingen i kö, säkert 20 m i takhöjd och en såndär övertrevlig kille i disken. När han frågade om jag ville byta sparkonto till ett med högre ränta antog jag att han ville tipsa om nåt bra. När han frågade om jag ville komma på ekonomisk rådgivning kändes det som att jag var en blandning mellan Pretty woman och nån hellooser ur Lyxfällan. Ok, jag hade bara 300 kvar på kontot - det betyder faktiskt inte att jag är en slarver! Det betyder att jag är en student!

Jag tackade såklart vänligt men bestämt nej, ser ingen anledning till rådgivning om hur jag ska placera mina typ 18 laxar stora sparhög. Är inte speciellt intresserad av aktier och vill inte bli det heller. Eller vad pratar de annars om på såna möten? Nu är jag riktigt nyfiken på vad de hade rådgett mig, ska jag gå dit ändå?

*skrattar det ironiska franska skrattet*

"Exuse moi, je suis un retard"

Uppdat:
Gick precis in på internetbanken och såg att mitt nya sparkonto hade gett mig 43 pix i ränta! Jag antar att han talade sanning när han sa att det var högre ränta och därmed ett bättre konto. Dock vill jag gå med i
JAK-banken så fort jag har sparat ihopa tillräckligt. Gillar inte räntor och banker och att vissa vinner det andra förlorar. Så var det med det.

Kommentarer:
Postat av: mirijam

Jag är med i JAK. JAK är bra.

Postat av: Malin

Je suis un retard too!? Vad har Johan Glans med det hela att göra?

2008-02-21 @ 20:47:50
Postat av: erika

youtuba honom så får du se :)
(ps: ok det ska va je suis en retard, men det betyder att jag är försenad, inte retarderad..) haha

2008-02-21 @ 21:11:59
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits