Pimsamt!

image556

Det bästa med bibliotek är att det finns så många festliga böcker där. Idag städade jag böcker på barnavdelningen och hittade en såndär underbar bok som kanske egentligen är roligast nu när man är stor men som antagligen går hem hos vilken fnissmödis som helst. Boken heter Pinsamt! och handlar om pinsamheter som barn i typ elvaårsåldern har berättat eller skickat in. När man läser är det precis som att återuppleva det fantastiskt roliga Bullen-klippet där Martin Timell bröt ihop av skratt:



Men iallafall: jag lånade boken och kom hem och lagade mat till mig själv (Erik är på landet) och börjde läsa. Kunde inte sluta utan läste ut hela boken på ett nafs och skrattade högt i min ensamhet. Måste ge några smakprov:

En gång när jag var fem så ringde det på dörren.
Jag öppnade och in kom en tant med väldigt
krulligt hår. - Ett troll! Mamma rädda mig!
skrek jag och sprang till mamma. Sen
visade det sig att det var mammas kompis
från Danmark. 
Henke

En gång när jag var med en kompis hos min kusin
och min kusin inte var hemma så letade vi efter hennes
dagbok i hennes rum. När vi kollade i en låda hittade
vi 20 BINDOR! Fatta pinsamt!
  Wilhelm

När min brorsa fyllde år så fick han en massa saker, till exempel
en golfbag. Jag var jätteavundsjuk. Sedan skulle han fotograferas
med alla sina nya saker. Precis när de tog kortet hoppade jag
fram och visade snoppen! Den bilden sitter i ett fotoalbum nu! PINSAMT!
Axel

Det var en gång när jag sprang till videoaffären för att
köpa cola. När jag var på väg tillbaka så kom jag på
att jag var kissnödig, och så sprang jag upp till vår dörr.
Jag hade ingen nyckel så jag plingade på minst
1000 gånger och drog och slet i dörren och skrek:
"MAMMA SKYNDA DIG JAG ÄR KISSNÖDIG!"
Sedan läste jag på brevlådan och då märkte jag att
jag hade sprungit en trappa för mycket! Just då öppnades
dörren och jag bara: "Oj, fel dörr!" PINSAMT!  
Anton

En gång när jag var hos en kompis kusin så råkade
jag göra nåt pinsamt. Hon hade en hamster och jag
fick hålla i den. Plötsligt bet den mig i fingret. Då
råkade jag kasta hamstern in i en vägg. Jag träffade
aldrig hennes kusin igen.
  Josefin

Kommentarer:
Postat av: Martina

HAHAHAHA!!Den sista är ju hysterisk!

2008-03-15 @ 19:11:21
Postat av: Bea

Hahahahahahahahahahahaha!!!!

Postat av: Ebba

haha, jag döööör! måste låna den boken och läsa allihop :D

Men du missade att skriva om något du själv var med om i den åldern, som var pinsamt ;)

Jag kan berätta att när jag var 15 (alltså lite äldre än dem i boken, men fortfarande sådär att jag tyckte vissa saker var pinsamma) så hade jag varit hos ungdomsmottagningen och fått en massa kondomer, som man alltid får när man är där. Sen skulle jag göra ett ärende på banken. Det var lång kö (dvs massor av folk där inne) men till slut var det min tur. När jag kom fram till luckan tappade jag min väska och typ 40 kondomer åkte ut på golvet.... PINSAMT! ;)

2008-03-16 @ 09:15:31
URL: http://toccata.livejournal.com
Postat av: mirijam

Jag älskar den med hamstern i väggen!

2008-03-16 @ 13:42:41
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: kari

hamstern var bäst, helt klart.

2008-03-16 @ 14:18:27
Postat av: Bea

Men... Varför är din rubrik "Pimsamt"?

2008-03-16 @ 21:55:18
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: erika

för att boken hette så jööö

2008-03-16 @ 23:02:15
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: ma

....där fick du ju en egen pinsamhetshistoria!!!!!
vad hette boken sa du??????hihihihihihiiihihiiiiiii

2008-03-17 @ 08:08:45
Postat av: erika

HAHAHA såg inte förrän just i denna sekund!! Perfa!

2008-03-17 @ 11:33:35
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: BIVIL-Anna

Jag lånade den här boken i våras och stod och läste den på stan medan jag väntade på Martin, och kunde såklart inte hålla mig från att skratta på lite olika ställen. (Fatta pinsamt att stå och skratta ensam på stan! Som man säger.) En kvinna som gick förbi började skratta hon me och undrade vad det var för bok. I sann bibliotekariestil visade jag och rekommenderade (för barn i alla åldrar).

2008-12-30 @ 13:20:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits