Tannabissingen



Meningen var att jag skulle ta en sånhär bild på Eriks utdragna visdomstand idag när han kom hem från sitt första tandläkarbesök på åtta år. Men vid elvatiden ringde det i min mobil på jobbet. Jag svarade och hörde en röst säga: "Wen spwack! Ya e helt wedöwad i schela anschiktet, tanden bwev bawa pulwew!" Det lät extremt kul, jag bara skrattade och skrattade. Vad han försökte säga var att tanden var så rutten att när tandläkarinnan tog tag i den med största tången och började dra pulveriserades hela tanden. Rötterna sitter kvar för de kunde hon inte få ut. Därför ska han opereras imorgon på morgonen här i Malmö. Det var dessutom nära att han inte kom hem överhuvudtaget då det var värsta snöstormen på Österlen. Till sist fick han köra över en åker för att komma upp på vägen. Öden och äventyr.

Själv har jag vattengympat både igår och idag och jag måste säga att ligamenten gör inte alls lika ont längre. Det var kanske mest att jag behövde träna lite. Eller, de har inte gjort ont idag så därför låtsas jag att det onda är borta. Andra glada nyheter är att jag igår vann 50 kr på en triss, och idag vann jag 25 till. Nu har jag haft en konstant vinst på 75 kr flera veckor i rad. Va? Spelberoende? Jag? Näääää.

Kommentarer:
Postat av: marika

jag & ron hade en sådan period för ett tag sen, köpte triss o vann mer som vi sen köpte nya trisslotter o vann osv. tills en regnig dag & det roliga tog slut... har inte köpt en triss på bra tag, kanske turen har vänt tillbaka nu? (finns det inget ord som heter vänt??? är jag SÅ dum?)

2009-03-24 @ 23:06:39
Postat av: erika

Man kan absolut skriva och säga vänt. Tänk på Petter. Minns också vår trissperiod på gymnasiet när vi var och varannan dag gick till tobaksaffären i Sölvesborg och köpte triss.

Postat av: marika

haha, jag tänkte på petter låter också. men datorn bara visade rött & felstavning ändå, men great ! tack :) haha jag är inte dum



idag när det är lönedag o allt så ska jag nog kosta på mig en lott! hoppas hoppas jag vinner bara typ 10000 så blir jag överlycklig kom igen herr trissGud. fast fan nu kanske jag har jinxat det när jag skriver det här. fuuuck.

2009-03-25 @ 08:11:35
Postat av: Clary

Jag pratade också med Erik när hans tunga var bedövad.Jag kunde inte sluta citera honom efteråt.Det lät verkligen roligt.Ni skulle sett när han for över stubbåkern genom snön i typ 90 knyck.Han fick t om åskådare uppe på vägen.

Dock håller vintern i sig.Jag fick ta mig ut över åkern i dag också.Hälsningar från Clary-Hill

2009-03-25 @ 09:46:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits