Trötthet är

 

Två gnälliga barn och deras trötta föräldrar drog från studenternas kväll i stan till ett alldeles folktomt Klagshamn där kvällsmat inmundigades. Vattnet var varmt, men orka. Set samlade stenar i sanden som han sedan repade bildörren med när vi inte såg på. Hissen fungerade idag vilket lite tog luften ur när jag skulle ringa hyresvärden och berätta om hur det är att bära barn upp för trappor i 30-gradig värme. Ringer på måndag istället. Har sällan varit så trött som jag är ikväll. Jo, tex när jag åkte hem från mitt sista fiolläger i Hortsberga och vi hade varit uppe hela natten. DÅ var jag trött. Somnade sex på kvällen och sov till nästa dag. Jag var eventuellt tolv eller tretton år då. Nu är jag en trött småbarnsmorsa som njuter för mycket av två sovande barn för att kunna gå och lägga mig själv. Imorgon är det kalas, då tar vi nya tag. Hej.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Ljuva underbara Hjortsberga...

2011-06-11 @ 16:11:55
Postat av: Erika

Haha ja, inte Hortsberga alltså.. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits