Lantbruksmässa



Idag tog vi bussen till Jägersro. Där var det Lantbruksmässa. Vi mötte upp Olof, Matlida och Lily på parkeringen och äntrade sedan lokalen. Började med tjurarna. Eller egentligen började vi med hästar och grisar, men jag började fota vid tjurarna. Så sjukt stora! Kolla pungen! Kolla den svarta! Skulle inte vilja möta den i en mörk gränd direkt. Helt crazy.


Vid fåren hittade Set en pinne. Helt klart roligare än några gammeltackor. Lily fattade grejen med fåren.

Jag gillade pöttelammen

 

Sen var det fårklippningsuppvisning. 2.20 min gjorde han det på. Man fick ullen om man ville. Både jag och Olof ville men vi hade inget att ta det i. Men det hade varit kul att karda lite, barndomsnostalgi liksom.

 

Spanar på fåren

 

Bästa maskinkatalogen ever

 

Sen testade vi maskinerna. Ungarna satt i traktorer och i grävskopor och allt möjligt. Men bäst i test var nog fyrhjulingen ändå. Speciellt när man fick kramas lite samtidigt.

 

Det var det. Som avslutning på dagen gick vi till leksaksaffären och köpte varsin sandlådevårgrej till ungarna. Hoppas på invigning imorgon. När vi tog bussen hem kunde jag konstatera att fem timmars gående inte riktigt är att rekommendera två dagar innan BF. Är väldigt trött i magen just nu. Set höll sig vaken hela dagen så han fick lägga sig klockan sju. Nu blir det middag och film för oss vuxna. Dagen i stort: Fem tjurar av fem!


Kommentarer:
Postat av: Martina

Den svarta tjuren = coolast idag

Postat av: marika

är det bara jag som tycker att den svarta tjuren ser ut som poo ? eller är jag bara poocrazy?

2011-03-27 @ 11:09:57
Postat av: marika

haahaha!



poo=Martinas hund James..

2011-03-27 @ 11:10:35
Postat av: Erika H

Jag vill också på lantbruksmässa! Tjurar är ju så häftiga, så länge man är på andra sidan stängslet såklart.

2011-03-28 @ 15:29:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits