Bilprovningen



Efter en mycket händelserik natt som startade med att grannen fastnade i hissen utan mobil (klockan ett på natten. Erik hörde att larmet gick och gick ut för att hjälpa honom. Han satt fast en decimeter under våningen och dörren vägrade öppna sig. Erik ringde hissjouren samt hans fru som var hos sin syster. Frugan svarade argt att "du ska fanimig glömma detta numret, vet du vad klockan är?" Haha. Det skämdes hon över idag och bad både mig och Erik om ursäkt. Erik tog en fruktansvärt rolig bild på honom genom kikhålet i dörren, vi bor precis mitt emot hissdörren, men det känns lite taskigt att visa den här.) och slutade som vanligt med bajs och kräk och BATTEN och sånt där barnrelaterat kom jag och Bella iväg till bilprovningen för att besiktiga bilen. Jag lämnade bilen till besiktningsmannen och satte mig sedan tillrätta för att amma en stund. Alla karlarna i rummet blev plötsligt väldigt inne i sitt arbete och ingen vågade titta mig i ögonen eller på mig öht. Ganska roligt. Bilen gick trots detta fina avledande knep inte igenom. Konstigt nog. Not.

Sen gjorde vi det vanliga. Hämtade Setson, gick på promenad, lekte en stund, handlade och gick hem. Set kan räkna till tre och lyssnar på ALLT man säger. Ber man honom att gå och tvätta händerna gör han det själv inne på toan och vill han ha vatten kan han hämta det själv. När jag sa att han skulle hjälpa Erik att slänga sopor sprang han genast iväg och hämtade sopkvasten. Lite feltolkning där kanske men sopa som sopa liksom. Fina Settet. Bella är.. bra på att.. Tja, somna knall och fall i förnedrande positioner.

 

Uppdat: vi tar med katterna också. Bildserien får heta "Relalalaxa".

De har lite olika sätt att göra det på bara.

 


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Åh söta Bella och duktiga Set!

2011-05-13 @ 15:17:52
Postat av: Josefin

Snälla, lägg ut grannbilden! El maila den! Låter ju ofantligt roligt!

Vad fina de är Set och Bella!

2011-05-13 @ 18:09:46
Postat av: Kristin

Vad gör du på fredag? Jennie och jag tänkte kanske dejt?

Postat av: Kristin

Jag trodde jag skrev: Vad gör du på fredag? Jennie och jag tänkte kanske dejt? men det försvann visst. Såå, vad gör du på fredag?

2011-05-15 @ 22:47:14
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: Erika

Lätt! Var när hur?



Josefin, hehe ska tänka på saken.

2011-05-15 @ 23:00:10
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

alltså du gjorde det. Ser du inte det?

2011-05-15 @ 23:51:21
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jo nu ser jag det men det tog ju asalång tid innan det kom upp. Vad sägs om Folkes park vid fint väder?

2011-05-16 @ 21:01:52
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: erika

Det låter bra det. Är det dåligt väder kan vi vara hos mig.

2011-05-16 @ 22:54:50
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits