Jag har en hund som heter Snorre, kan det vara farligt?

Som James o Karin svänger! Speciellt när man inte lyssnat på några år. Det blev rätt mycket J&K ett tag i tonåren. Det snackades ju till och med om att skapa ett coverband. Jag skulle sjunga stämmor eftersom jag var så bra på det då. Vi sjöng mycket mer och oftare på den tiden. Alltid när alla var hemma var det genomgång av sångböckerna. Det var "hulabalubalej", den där om Joshua som slogs i Jeriko, "Oh mein papa", "Liten Karin", "Myggan Hubert", den där om en snigel och en snigel och en snigel som jag älskade, och så alla barnlåtarna och de från Djurens brevlåda. Nu när det ska sjungas blir det på sin höjd lite Winnerbäck och lite Sundström, men eftersom ingen lyssnar speciellt mycket på någon av dem har alla glömt texterna och så slutar det med att sjungandet mest rinner ut i sanden.. Synd.
Tillbaks till J&K. Bäst var och är "Hermelinos" Bättre rockenroll är svårt att hitta. Grym basgång i auktionssången. "Här har jag en trumma vad får jag för den? åtta kronor - alldeles för lite, nio tio elva tolv, tolv kronor bjudet! Tolv kronor bjudet! Första.. andra... tredje PANG! Trumman är såld trumman är såld TRUMMAN ÄR SÅLD!". Sweet. Svåraste sången var alltid den om de stackars humlorna som fick ta hand om allt när getingarna latade sig och bina var för få. Man var nämligen tvyngen att klara av hela sången på ett andetag eftersom man skulle hinna med att zumzumzumzumzum:a mellan varje vers. James o Karin är nog största anledningen till varför vi syskon var lite efter vad gällde populärkultur när vi var små. Alla andra barn snackade om Hajen hit och Madonna dit och så lite NKOTB på det. Vi hade ingen koll över huvud taget! Men vadå, J&K håller ju än! Lyssna på smurfhits om 30 år och säg om det svänger..
Nog sagt om detta. Har lyssnat på J&K i flera dagar nu. Tycker lite synd om alla barn som aldrig får höra dessa mästerliga låtar.


12040-31

Andra nyheter är att jag idag har inhandlat kurslitteratur för 600 spänn. Buhuhu. Innan dess var jag och Karin och simmade, började simma vid tio på morgonen! Extremt skönt eftersom vi var kanske åtta personer i hela bassängen, vilket betydde att jag och Karin fick en egen bana. Och eftersom jag och Bea var och boxades igår hade jag träningsvärk och var stel och simmade slött och trött. Alltså blev jag inte arg en enda gång på någon alls. Jag har funnit lite harmoni. AAHHHhhh. Sen åt vi omelett i caféet.
När jag kom hem hade jag en plan om att leva sunt och inte äta kanelis idag (som jag gjort alla andra dagar i veckan) och sätta mig direkt och plugga. Det sket ju sig direkt. En kopp kaffe och en binge micropopcorn blev det. Samt rååkade jag bläddra förbi fredagskrysset. Attan. Och nu är klockan halv fem. Har jag pluggat? Va? Vavava? Var är professor Snape när man behöver honom som mest?




Kommentarer:
Postat av: kari

Glöm bara inte vilken impact Malenka har haft åtminstone på min extremt begränsade populärmusikkunskap...

2006-10-06 @ 18:45:16
Postat av: erika

haha det är ju sant. Men det gäller nog också mest dig, jag kände mig nog alltid för liten för att hänga med i den svängen..

2006-10-06 @ 19:08:29
Postat av: Martina

Holy crap, böcker för 600??? Vad för några? Jag behöver ett ämne att hålla en fem minuters lång presentation om. Nu tack.

2006-10-06 @ 21:19:57
Postat av: Helena

Hejzzzan (som i flugdialog)!Tack för mästerligt spel på mammas fest. Uppskattat! En vinpava skulle du ju haft betalt i alla fall, ingen som kom på den briljanta idén just då bara...
Hoppas böckerna var tjocka iaf, så du fick lite valuta för pengarna:)Dessutom var det fler än en uppenbarligen. Senaste litteraturen vi köpte kostade 550 för en bok som var 2cm tjock på sin höjd. Har en känsla av att jag inte kommer använda den alltför mycket heller.surt sa räven.
Nu blir det james och karin på playlist bara för det!

2006-10-06 @ 23:24:30
Postat av: erika

två böcker var det, antagligen inte speciellt användbara för uppgiften heller. Men eftersom jag är kulturvetare i grunden tycker jag böcker som "kultursociologi" och "Kulturen i samhället" verkar vara rasande intressanta!
Helena: Jag blev ju bjuden på mat och vin och en trevlig kväll där, det tycker jag räcker! Hälsa och tacka! Hälzzzza fa mil jen..

2006-10-07 @ 10:53:19
Postat av: Martina

Kulturen i samhället lånade jag av al, hade nog också du kunnat. men du kanske älskar att äga? haha ursäkta den nya regeringen har hjärntvättat mig

2006-10-07 @ 13:22:54
Postat av: erika

hm. hade NÅGON sagt att al ägde bokjävlen hade jag nog lånat den med. Hjälp mig nu istället med ett ämne till artikeln om politik. Vad skrev du om?

2006-10-07 @ 13:46:57
Postat av: erika

btw surfar jag just nu moderaternas hemsida och varje gång jag vill se deras kulturpolitiskta mål blir jag stoppad och hela sidan låser sig. Vad är det de inte vill att jag ska se??

2006-10-07 @ 13:48:16
Postat av: karin

usch, james och karin satte hemska spår. just den där skivan som du har bild på avskydde jag. okej, jag gillade alla låtar men man visste ju att DEN skulle komma sen. Dagen då skogen brann. Det är klart att de skulle ha en fin uppfostrande låt om att inte leka med elden. Men var de tvugna att göra den så hemsk och ÅNGEST, mitt känsliga barnasinne klarade inte av den, speciellt eftersom elden aldrig slutar. Jag såg hur de brann upp allihop, speciellt lilla mariann. Usch och fy, hörde den igen när jag var halvvuxen och började stortjuta ändå. det är den hemskaste låt jag vet!!!!

2006-10-08 @ 17:54:44
Postat av: erika

ja jag vet! Jag tycker också att den är brutalt ångestfylld. Blev alldeles gråtfärdig när jag spelade den för Erik häromdan. Men det värsta tyckte jag var att Olle tänkte bara på sin pappa som var arg. Hur mycket ångest hade inte han?! Säkert mer än Nippe och Ulla och alla de andra.. Stackars Olle.

2006-10-08 @ 23:18:33
Postat av: James Holllingworth

Hej. Hoppas jag inte skrämt upp er för mycket.

Allt låtar ni talar om och en hel del nya kan ni hitta på min hemsida.

Välkomna - Häälscha familjien.

www.hollingworth.se



James

2009-02-23 @ 13:40:57
URL: http://www.hollingworth.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits