Tisdag

Så, vad har hänt i mitt rafflande liv idag? Sov alldeles för länge, såklart. Vaknade och var sådär stentrött som man bara blir om man har sovit alldeles för länge. Så jag sov lite till. Sen gick jag upp och faktiskt skrev det jag skulle (teoritisk grund och ämnets placering inom B&I) på mitt och Kristins skolarbete om bibliotekariestudenters attityder till källkritik på den användarstyrda webben. Låter det tråkigt? Ja, det är det faktiskt också. Iallafall, när jag var klar var klockan fyra och jag som då hade suttit stilla i fem timmar kände att det var dags för lite luft. Det resulterade i den absolut kallaste utflykten denna hösten, då jag och Erik tog mopeden till havet för att äta varsin medhavd falafel (de godaste med grillad aubergin från den vid biblioteket). När vi hade ätit var vi så jävla kalla att vi höll på att dö. Det gjorde vi dock inte, utan slog istället kullebyttor i nedförsbacke (livsfarligt! Gör det aldrig!!) och rullade ned för backen och sprang på samma vis som jag gjorde med Helena en gång när vi var små (vilket den gången ledde till att jag kaskadspydde ca fem spyor på vägen hem och hemma. Jag bestämde mig där och då att aldrig mer äta varma mackor med skinka. Vill gå och kräka bara jag tänker på det.) tills vi blev varma igen. När vi var varma igen åkte vi hem. Jag stickade färdigt mina tumvantar samt gick och spinnade spinning tillsammans med Marika (ont i ryggen nu), Erik stack och köpte en dator med gigantisk bildskärm. Den är så stor att man kan tro att vi satt upp en vägg i rummet. Jag ser honom inte mer. Det är hemskt. Här kommer bilder:

image426
Kyla vid Bo01

image427
Utsikt från vår matplats

image428
Falafelsudd på kullen

image429
Ok, det syns inte riktigt hur stor den är. Men jag lovar, den är gigantisk.

image430
Dagens randiga outfit med en ny dator i bakgrunden

image431
Närbild, som om de vore en maträtt i Jamie Olivers kokbok.

Nu: glöggtime!

Kommentarer:
Postat av: Linnea.

Hm. Kullerbyttor är farligt, då är det absolut bättre att knorprulla. Och den bästa effekten av knorprullning är det bubblande skrattet som liksom kläms fram långt inifrån varenda gång man hamnar underst. Hur man gör? Man är minst två personer men kan vara egentligen hur många som helst (the more the merrier) som lägger sig raklånga på marken och håller om varandra i en enda stor kram och sen rullar man, helst i en backe men det går även bra på platt mark.
Den absolut bästa knorprullningsbacken går dock att finna på Louisiana.
Det är inte farligt, även om det kan verka så, det gör bara lite ont då och då men det är helt klart värt det!
Rekommenderas!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits