växthuset

image571image570

I Kvarnby finns det skummaste stället nånsin! Hittade det idag när jag och Erik tog en liten mopedtur runt staden och endade upp (som vanligt) på Ikea för lite kaffe och köp av tyg. Iallafall, detta ställe var ett övergivet växthus där en hel skog hade växt upp utan att någon brydde sig. Jag visste inte att sådana platser fanns kvar, men ödetomtar är ju faktiskt något av det vackraste som finns. Det skummaste var dock ett hus som stod precis bredvid växthuset och den tillhörande konstiga träbyggnaden. Huset var en vanlig tegelvilla, bara det att den var helt sönderslagen. Alla fönster var trasiga och det låg möbler utspridda på tomten och på åkern bredvid. Konstigast av allt var att grannhuset var ett helt vanligt hus där det bodde folk. Vi fattade ingenting!


På Ikea hittade vi en 160-säng i fyndhörnan som vi tänkte passa på att köpa men bilen var iväg någonstans vid kusten så det blev det inget med. Nu ska jag sy tyg.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Vad sa jag åt dig om att sy tyg?!

Postat av: Helena

Tur någon säger till!

2008-04-06 @ 18:54:51
Postat av: erika

va? men det ska ju bara bli ett tyg?! jag ska sy ihop två tygstycken till ett stort tyg!

2008-04-06 @ 19:30:17
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: kari

ja, det var just det jag skulle skriva, hur syr man tyg...

2008-04-07 @ 08:48:38
Postat av: Clary

Var alla rutorna trasiga i växthuset också?

2008-04-07 @ 13:52:03
Postat av: erika

Ja i princip alla. Det kanske fanns någon som var hel högt uppe i taket men träden kommer krossa dem snart! Helfestligt!

2008-04-07 @ 14:12:16
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: anna-mi

Du såg resterna av norra europas största rosenodlingar. Gyllin hette han som hade det och det är hans bostadshus som liger till höger om växthuset. Gyllins trädgård heter hans igenvuxna handelsträdgård mellan Sallerupsvägen och
Klågerupsvägen vilken nu ska bebyggas. Jag har själv lite texter och bilder på min blogg om de här områdena. Och jag gillar växthuset skarpt!

2008-04-22 @ 20:14:05
URL: http://wendel.bloggie.se
Postat av: anna-mi

Min kurskompis hörde av sig och berättade det låg en segsliten strid mellan Gyllins efterlevande och kommunen bakom förfallet i Tullstorp. Hon tänker skriva mer om det i sin uppsats som förhoppningsvis är färdig i maj. Världen är liten, ser på din blogg att du också läser på Orkanen och skriver uppsats!
Allt väl!

2008-04-25 @ 20:17:50
URL: http://wendel.bloggie.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits