Hästgäsp och Setuppdat.



Alltså har ni nånsin sett en häst gäspa? Tungan! Borrarna! Något av det roligaste jag sett.

Jag körde Martina till stallet eftersom Marika är i Spanien i tre veckor. Förra veckan red hon hästen Otto, som bet henne i armen just som hon talade gott om honom. Burn. Idag hade hon hästen Capella som förvisso försökte bita henne, men den gubben gick inte. Då gäspade hon istället.

I eftermiddags kirrade vi ritpapper på Biltema och tejpade upp en bit för att rita med kritor med ungen. Ungen tyckte dock att det var mycket roligare att riva sönder pappret. Burn. Ska testa vattenfäger imorgon och se om det går bättre.

Set har kommit in i en bokfas. Hela tiden vill han läsa böcker, speciellt den om att göra musik och den om bondgårdsdjur. Han säger fortfarande inte mer än "mamma" och "där", men är annars en jäkel på att kommunicera med hjälp av ljud och rörelser. Tex om han ser en bild på en björn gör han klohand och säger graaoow. Om han kommer nära ett ljus eller lampa rynkar han på näsan och säger ajajajajaj. Säger jag att nä nu behöver jag gå på toa så pekar han på snoppen och säger tssssssss.

Han har även utvecklat sin, vad ska man säga, framkomlighet. Han klättrar lätt upp på stolar och soffor och undersöker saker på bord och i hyllor. På gott och ont. Och så kör han sin Bobbycar som en brinnande jävul, som Bea hade sagt. Han styr inte med ratten utan liksom lyfter hela främre delen så den hoppar i rätt riktning så han kan köra vidare.

Vi kollade på naturfilm igår och helt plötsligt så satt den! Vi insåg vilket djur Set egentligen är. En sånhär:


Kommentarer:
Postat av: kari

Bobbycar kör Henny ännu inte mer än några meter. Inget intresse alls av att styra eller köra. Däremot ritar hon gärna cirklar med prickar i. Hennes enda motiv. "Det ser ut som en gubbe", sa jag. Men nej, "ing" "icka"!, sa Henny.



Jag längtar efter er, vore kul att kunna snacka lite med Set! Kan vi bo hos er nästa helg, Malmö Folk?

2010-10-15 @ 12:40:53
Postat av: erika

Vet inte, det hopar sig. Dels är det arbetshelg hos Clary och dels tror jag Karin skulle komma då. Men jo visst, klart ni kan bo här. Vet bara inte hur tillgängliga vi kommer vara. :S


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits