Förskoledag

Idag var Sets första inskolningsdag på Skalet. Fortfarande lite bitter över att han inte fick gå på avdelningen Skrutten. Men skit i det nu. Erik var med och skolade in honom men tog tyvärr inga bilder så dagens bild får bli en på mig och Bellan från precis nu. Så här i påsktider FÅR man göra kycklingminen på sin unge, trots att den bara är två veckor gammal. Det bästa är att jag har värsta psykopatblicken. Kan meddela att det är trötthet, inte mani.

 

Så, som den ömma modern jag är gick jag upp tidigt i morse och gav barnet frukost, kläder och ren blöja så att han kom iväg proper till förskolan. Sedan gick jag och la mig igen hos Bellan och vaknade igen vid tolv när de skulle komma hem. Sjukt härligt. Jag anar en trend. Den heter "Sova 2011". Best trend ever.

 

Set hade haft jättekul. Han började leka ganska omgående med en brysk tjej med lika hårda nypor som han själv, kanske kan de finna någon balans dem emellan. Och så hade han ätit bra och bara slagit en unge. Får väl anses ok. Imorgon ska han försöka sova där också. Lycka till med det säger jag och tackar gud för att det inte är jag som skolar in, hehe.

 

För övrigt börjar jag känna mig sugen på att läsa böcker igen. Jag är lite rädd att jag ska börja på fel så att jag tappar sugen direkt så ge mig tips på riktigt bra böcker som man "inte kan lägga ifrån sig". Jag funderar lite på den där som heter något med igelkotten. Är den bra? /bibliotekarie(?) -82


Kommentarer:
Postat av: Bea

Jag fick låna den där med igelkotten av mamma, men jag har bara kommit en liten bit på vägen, det kom en massa mycket mer spännande böcker emellan. Du får gärna låna den istället om du vill... (Dvs i min smak var den visst väldigt lätt att lägga ifrån sig...) (De som kom emellan var en ungdomstrilogi; The Hungergames, eller Hungerspelen. DEN var svår att lägga ifrån sig i min smak) (Plus att: nu läser jag Jehovasjäveln, den verkar också bra)

Postat av: Lilian

1. Hungerspelen är väldigt bra. Så även " jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag" även den en ungdomsbok.

2. Det där med förskoleavselningarnas namn, alltså. Jag gick på avdelningen Holken. Röka, någon?

2011-04-19 @ 10:14:21
Postat av: Marika

Jaaa! jätte bra! MEN är lite svår o komma in i början precis som bea kände, men bra bra när man har kommit förbi det partiet. jag har den, du kan få låna den av mig mää. :)

har även en fetebok allan Presidentens hustru MEN den är svinsvinsvin bra o nästan omöjlig att lägga ifrån. Annars kan du ju bara ta ett varv på harry potter eller Twilight! :D

2011-04-19 @ 11:28:01
Postat av: Martina

Jag har fått för mig att igelkotten är nån slags "amelia"-feeling bok därför hoppar jag den. haha. eh. Bara någon att straffa av Kristofer Ahlström ska vara skiiiitbra, jag vet inte än men nu står den färdig att hämtas av mig så snart vet jag

2011-04-19 @ 11:54:34
URL: http://www.martina-therese.com
Postat av: kari

Jehovasjäveln är bra! Och har du läst den där Lila Hibiskus som mamma lånade ut i höstas eller när det var? Mycket bra. Annars har vi ju Veino Linnas serie om några generationer i Finland, min klassiska favorit!

2011-04-19 @ 12:24:10
Postat av: Bodil

Hej. Vad ni är söta allihopa. Jag har ju sagt till Berit att om jag nu skall födas om igen så vill jag komma till Erika, där verkar kul och händelserikt. Fånga dagen - liksom.

Igelkotten har jag också läst. Retade mig lite på den ibland.

Tyckte att handlingen var tillrättalagd efter författarens lust att

psykoanalysera(eller vad det heter). Men värd att läsa ändå.

En av mina favoritförfattare är Marie Hermansson. Musselstranden,

Hembiträdet, Värddjuret m.fl. Helt egna historier. ha de gott

2011-04-19 @ 13:56:04
Postat av: Kristin

Jag har läst den. Tyckte den var okej men absolut inte superduper. Det var rätt längesen jag läste en superduperbok faktiskt. Tycker du borde välja en annan iaf.

2011-04-19 @ 13:56:55
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: kari

Ja, musselstranden har jag läst och gillat.

2011-04-19 @ 19:17:45
Postat av: Sofia

En dag! Sträckläsning!

och jo Igelkotten är rätt mysig om man gillar lite stillsam filosofisk fransk stil....

2011-04-19 @ 20:48:38
Postat av: Lilian

Ok, ett tips till. Haruki Murakamis fågeln som vrider upp världen. Galen, vacker och liknar inget jag tidigare läst.

2011-04-19 @ 22:00:49
Postat av: Bea

Ja! Fågeln som vrider upp världen, den kan du får låna av mig! Håller helt med Lilian.

2011-04-19 @ 22:46:09
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag är bara lite rädd för att den kanske är lite för lång?

2011-04-19 @ 22:55:18
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Jovars, lite lång är den ju förstås. Ta nån annan bland tipsen då, här bara rullar ju in! :)

2011-04-19 @ 23:07:17
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

Ja det var värst! Tack alla!

2011-04-19 @ 23:13:44
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Kristin

Om du ska läsa Murakami rekommenderar jag Kafka på stranden framför Fågeln som vrider upp världen.

2011-04-19 @ 23:54:26
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits