Läsning

Erik lurade upp mig i morse. Jag hade precis bäddat ner mig med Bellan efter att ha varit uppe och klätt på Set sin dagiskostym, så kom Erik in och bara: nu finns det kaffe! Då vars det ju bara att stiga opp. Hade varit otacksamt annars, med tanke på att det är bara jag i detta hem som dricker kaffe på morgonen. Sen kunde jag lika gärna bli uppe så då dammsög jag lägenheten. Rätt skön känsla. Gick till Äpplet vid två och hämtade familjen. Set hade klarat dagen galant (utom att Erik hade rivmärke på näsan från "sovstunden" som Set mer ser som "brottningsstunden", tydligen). Imorgon ska han vara där själv för första gången. Jag berättade det när jag nattade honom. Förklarade att vi skulle hämta honom efter lunch och att det skulle bli JÄTTEKUL! Han log stort och somnade på två minuter. Tror han gillar förskolan än så länge. Tror även att han var ganska trött.

Anyways, vi tog en promme och fick stanna för lite amning på lilla och blöjbyte på stora på en parkering vid Fosievägen. Angående bilden, alltså.


Har förresten valt ut vilken bok jag ska läsa! Det blev denna. Nån som läst? Vad tycker du/ni?

Tyvärr är den sketatjock, kolla bara jämfört med Bella, så det är väl frågan om jag nånsin läser ut den. Och jo, Bella nyser på bilden. Hejdå!


Kommentarer:
Postat av: Bea

Har inte läst, men har tänkt göra´t. Har dock läst Lila hibiskus av samma författarinna. Den var bra. Är det låne eller köpe? Om det är köpe kanske jag kan göra den till en låne sen? Och det där med förskolesovet: det kommer, det kommer!

/Erfaren förskolefröken.

Postat av: Erika

Köpe! Tänkte det skulle bli en lite exklusivare känsla och att jag skulle känna större press på att läsa ut den. Så du får gärna göra den till låne sen.



Göttans med sovet. Just nu är det lite klump i magen på att han kommer vara ledsen imorgon. Men men, det är väl bara att tugga i sig att det kommer vara ledsenhet ett tag. Sååååånt är liiiivet.

2011-04-20 @ 23:22:44
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

Lånar med gärna sen. När de skulle försöka få H att sova hos dem på nallen för första gången, och jag satt utanför och hörde gråten i de fem minuter de försökte, då var det klump i magen för min del. Eller i halsen snarast. Men, sen gick det som en dans bara några dagar efter. Tack och lov.

2011-04-21 @ 21:17:26
Postat av: Erika

Och vi ska inte ens vara där första gången de ska söva honom själva!

2011-04-21 @ 21:45:21
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Det är mycket bättre att inte vara där tror jag, både för barnen och för föräldrarna!

2011-04-22 @ 21:05:33
URL: http://beaware.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits