solen i ögonen och spilld mjölk överallt



Dagen har spenderats i Limhamn, Jon skulle renovera mopeden och Erik skulle hjälpa till. Jag och ungarna följde med. Set vankade runt och spikade, vattnade blommor, läste Mamma Mu-bok och klämde sig i en ihopfällbar stol så han gallskrek. Bellan-fjällan och jag satt mest i solen och chillade. Härlig dag helt enkelt.

Angående ryggen har jag fortfarande ont och har nu även erfarenhet av den så kallade "vårdkarusellen". Typ. Pratade först med BVC-tanten som sa att jag skulle ringa Barnmorska direkt, vilket är en telefonlinje i stil med "Via direkt vad kan jag hjälpa till med?" fast om barn och sånt dårå. Så jag ringde dit i morse. De hänvisade till min vårdcentral. Ringde vårdcentralen som hänvisade till Abels Rehab, som är sjukgymnasternas place. Ringde dit och fick då slutligen veta att shit happens och att de inte kan göra något för mig. Får vänta ut det helt enkelt. Ska försöka avlasta och röra på mig och sitta rätt och sånt. Fasen med, jag som hade hoppats på att äntligen få gå till en kiropraktor. Min dröm i livet.

Imorgon ska Erik jobba och så ska det regna. Blir EVENTUELLT en inomhusdag med målarfärg och pärlor och böcker för oss, men vi får väl se. Kanske kan jag stappla till Mobilia en sväng. De river nämligen halva rasket och en sketastor grävskopa står på bästa plats för beskådning. Set kommer smälla av om han får se den. Dessutom vill jag till Lindex för att skaffa en gördel. Alltså, hjälper de eller är det bara en myt? Nån som har testat? Och OM de hjälper, stjälper jag det hela om jag äter påskmarsipanägg var dag nu fram till maj? Känner på mig att jag kommer go all in med påsk 2011. Iallafall vad gäller marsipanägg och Bellans utstyrsel. Nå. Bonusbild: världens bästa Jazzeman!


Kommentarer:
Postat av: Marika

Stevie wonder???!

2011-04-12 @ 00:58:54
Postat av: Bea

Haha, han ser ju ut som ett marsipanägg hela han, mitt lilla Jazz!

Postat av: Erika H

Håller tummarna för att ryggen ska bli bättre snart! Marsipanägg är säkert en bra kur för ryggproblem. :)

2011-04-12 @ 15:11:36
Postat av: marika

nä klockren Stevie Wonder när han sjunger vid pianot! lille jazz

2011-04-12 @ 21:52:07
Postat av: kari

För övrigt så tror jag inte att sjukgymnasterna skulle rekommendera dig att uppsöka en kiropraktor. Lite konkurrens dem emellan om jag fattat saken rätt. Du kanske helt enkelt ska ringa en kiropraktor och rådfråga direkt. Obs, det lär kosta ca fyra-femhundra för ett besök.

2011-04-13 @ 21:22:45
Postat av: Erika

Ja som sagt jag har alltid velat gå till en kiropraktor, men jag vill nog inte lägga så mycket stålars påatt.

2011-04-13 @ 21:26:22
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Felicia

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-10 @ 23:54:17
URL: http://harmankardonreceiver.org

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits