avd: roliga saker barnen gör




Set klädde på sig legolådan, pekade på sig själv och sa att han var en tomte (?). Sen skulle han kolla på sig i spegeln, men den satt för högt upp så hatten bara trillade av och trillade av. Förbannelse, tyckte Set, och vispade istället med mjölkvispen på katternas klösbräda. Skorna tog han på en stund tidigare. Satte sig på trehjulingen och sa att han skulle åka till Farfar och Susanne.

Nu på kvällen skulle han gå på pottan. Han brukar gå och hämta den inne på toan, bära ut den och sen kissa typ i hallen. I pottan alltså. Nå, ikväll blev han alldeles rädd för mörkret inne på toan. Han sprang till mig och sa: Set jädd! Jejon där! Han kan fortfarande inte säga L men titta på Alfons Åberg är han en hejare på. Ni minns väl Godnatt Alfons Åberg, där han tror att ett lejon gömmer sig i garderoben. Suck och stön. Fast, det ÄR ganska gölle med rädda barn, det är det.

Nu är han nattad och Bella sover också. Jag och Erik dricker varsin sommaröl. 2,8:a. De säljer nämligen ut dem på Ica för 2,50 kr styck. Rätt bra pris om du frågar mig.

Kommentarer:
Postat av: Marika

Huuuu ja den boken minns jag allt. Den är ingen god natt bok bara ångest ju. Stackars set

2011-08-30 @ 07:09:57
Postat av: Kristin

Var det inte en katt under sängen också? Jag kan säga att jag ställde mig upp i sängen och hoppade längdhopp från den ända tills jag var kanske 15-16 år på grund av denna hemska katt under sängen. Och då har jag aldrig ens varit rädd för katter. Fast det var nog förresten när Alfons slog en pojke som katten var under sängen. Men hemskt var det ändå!

Postat av: Erika

Ja det är odjuret. Alfons ångest när han slår lillkillen fast han inte hade gjort något. Buhu, den är hemsk.

2011-08-30 @ 19:35:37
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits