Bildtajm



Bella säger vavava på kommando och har så gjort i någon månad nu. Det är sannerligen mitt bästa trix att lära bebisar. Fast när jag skulle lägga länk till film blev det när hon sitter. Hm. Återkommer snart. Ok jag hatar hela min dator och hela internet men framförallt min datormus just nu så håll tillgodo med en gammal ickecentrerad bild. Gah.  Hon börjar bli stor nu, Bella. Äter gröt var dag och sitter med oss vid bordet när vi äter. Idag var vi på mammagrupp. Fatta! Jag som drömt om denna hemliga speciella grupp som jag inte fick vara med om med Set pga svininfluensan. Idag var det dags! Sus kom och hämtade Set från förskolan ety det började klockan två. Redan efter bara nån minuts vandring på väg dit kände jag mig lite konstig och tittade efter. Japp, jag hade glömt lägga i amningsinlägg. Ve och FASA. De är min främsta trygghet i amningstider. Inte så kul att gå omkring med två blöta fläckar på vardera bröst. Vad skulle jag göra? Gå tillbaka? Nej, det började om åtta minuter och jag hade säkert tio minuters gångväg kvar. Rotade i väskan och hittade en gammal binda. Den rev jag sönder och stoppade i. Hujeda mig. Kan inte varit vackert.

Så kom vi fram och hade babymassage och sådär. Himla trevligt, även om jag inte direkt tror att jag kommer dricka vitt vin och äta räkor med dem direkt, som jag har hört att mammagrupper gör. Eeh.

Igår fick jag ett brev, på tal om någonting helt annat, från Börnefonden. Mitt fadderbarn sedan säkert femton år tillbaka, Issa från Burkina Faso, har hoppat av skolan och vägrar börja igen. Det leder till att sammarbetet avslutas och jag är alltså helt plötsligt inte längre fadder till honom. Ok, han lär väl vara säkert 17 nu så det hade väl ändå avslutats snart. Kan ändå inte riktigt släppa det. Det känns som att jag kanske hade kunnat göra mer för honom. Iallafall skrivit ETT enda brev? Vi gjorde det när han var liten, då var det jag och min fiolgrupp som hade honom. När vi flyttade hemifrån tog jag över fadderskapet och sedan dess har jag bara betalat in pengar. Är jag en dålig människa? Vad ska hända med Issa nu? Å andra sidan ska jag få ett nytt barn nu och det är ju lite spännande. Håhåjaja, postkolonialismen osv.

Sist men inte minst (i detta evighetsinlägg) vill jag tillägga att efter den soliga stranddagen i söndags är jag redo för höst. Känner för att bara vara inomhus nu. Blir sur när det är sol ute, den är så skarp på sensommaren. Varmt i solen, kallt i skuggan. Då kan det lika gärna vara mulet så det är jämn temperatur ute och man kan titta utan att få huvudvärk. Framförallt älskar jag hösten så mycket att den kan få komma nu. Kör hösten, kör.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Haha vilken otacksam ungjävel!

Postat av: Helena

Tycker framförallt du ska ha en stor eloge för att ha tagit dig an Issa under alla dessa år då vi inte spelat ihop till kassan. Nu däremot har vi så vi kanske kan bidra lite till en ny onge-ganska exakt till 2 st till middagar till som den vi hade sist! På besök nästa eller bidra till utbildning i världen det är frågan :) Kanske haka på det trendiga med kakfonder?

2011-08-28 @ 12:11:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits