Spindeln

Märkligt väder idag, eller hur? Alldeles stilla. I Malmö är det ALDRIG alldeles stilla, men idag var det det. Och fuktigt. Och mulet. Just som jag önskade. Idag tog jag mitt ansvar och gjorde en del grejer som vi dragit på alldeles för länge. Sa upp prenumerationen på Sydsvenskan och på Mama. Satte uppehåll på Lovefilm och avbokade månadens bok på Barnens bokklubb. Ja det var väl det. Nu ska här sparas pengar. Det låter kanske inte som mycket pengar, men för mig som får in ca åtta laxar i månaden är det så att säga många bäckar små. Nu stramar vi åt.

 

Efter förskolan gick jag med ungarna till Spindellekplatsen. Vi har aldrig varit på den förrut så det var en spännande upplevelse. Jag har alltid trott att den tillhör dagiset bredvid men det gör den inte. Den är nog den finaste lekplatsen, ligger i Pildammsparken. Där finns små hus, en glasskiosk och en bensinmack och sådär att leka i. Gissa vilket Set förälskade sig i?

 

Det rosa höga tornet såklart! Därinne satt han länge och "drack kaffe", dvs sand ur en plastmugg. Det var en lyckans stund. Sen gick vi hem och lagade lasagne och alla var glada och vänner. Bella fick babymassage (hade ingen babyolja så hon fick ha lite av min havandeskapsolja. Hoppas det var ok?) och sen somnade ungarna. NU blir det film.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Min lyckans stund var när Setson ringde och ville att jag skulle komma och hälsa på. Sötset.

Postat av: Erika H

Bebismassage... det kanske är nåt man ska prova?

2011-08-27 @ 18:52:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits