Treordsmening

Måste bara berätta att Set sa sin första treordsmening igår! Det lät såhär: "MaMu-NEEEEJ-[kaninljud]". Set är inte så framåt vad gäller att prata med riktiga ord, men han är en hejare på sitt eget språk. Det han sa betydde alltså ungefär: "Jag får inte kasta min kanin på Murre", och kom sig av att jag några timmar tidigare hade bannat honom för att han drämde sin nattlampa (som är en kanin) på stackars Murre. Han är överlag ganska taskig mot katterna just nu, testar gränser heeela tiden. Rätt jobbigt. Hoppas han inte är sån när bebisen föds också, för isf skickar jag honom på militärläger eller internat med endast en fin kostym som sällskap.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Hur låter en kanin?

Postat av: Erika

Typ: th-th-th. Som när de vickar på nosen, svårt att förklara.. :)

2011-01-15 @ 08:35:59
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Martina

Internat! Jag vill följa med på föräldraträffen och träffa den stränga läraren i trolldryck. Finns väl på alla internat eller?

2011-01-15 @ 10:23:32
URL: http://www.martina-therese.com
Postat av: kari

Han är framåt den där Set!

2011-01-15 @ 18:11:44
Postat av: Erika H

Kanske dags att bygga inhängnad till antingen katterna, Set eller den lille i magen. Mest rättvist är det nog att Set får buren...

2011-01-15 @ 19:06:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits