Om växter utan ljus och deras gelikar

Har råkat ställa in kameran på en himla lustig film. Nåt Japanskt. Iallafall. Jag och spelvännerna hade en bröllopspelning idag klockan tre. Hela förmiddagen regnade det men just när vi skulle spela blev det varmt nåt så in åt helvete. Solen gassade och trycket tryckte och svetten rann och det stod så att säga härliga till. Det blev fint och bra och jag tror de var nöjda. Tack mamma för exemplariskt Bellapassande. Och just när jag parkerade bilen här hemma öppnade sig himlen och alla däroppe grät och grät på samma gång. Nä, jag är inte religiös. *var tvungen att googla stavning på det* *ridå*. Jallefall, sen gick vi hela gänget till På besök och åt och ölade upp gaget. Bella var vaken och lugn hela kvällen och nu här hemma somnade hon knall och fall. Fin unge jag har.

 

Skulle förresten tro att hon blir som sin bror va? Långsmal och ljusgrön.

 

Tycker att bilden igår inte riktigt gjorde koppen rättvisa. Där såg den, ve och fasa, UTSVÄNGD ut. Nej nej, det är den ej. Den är alldeles rak. Och alldeles alldeles underbar. Idag har jag druckit tre koppar (dricker vanligtvis två) bara för att få hålla i den extra mycket.


Kommentarer:
Postat av: Helena

Ja fin unge du har, och fin mamma, tackar för detta! Och såklart för spelinsatsen. Än har vi mycket gage kvar :)

2011-07-03 @ 15:09:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits