Sprutor

Barnen dansar balett. Eller: Bella försöker sova och Set försöker hoppa på henne. Olika vinklar av verkligheten.

 

Dagen går inte till historien som den bästa. Vaknade av att Set sparkade en spark på Bella, som såklart blev jääätterädd och ledsen. Hon sov ju. Fick trösta länge. Hon bara låg där med uppspärrade ögon och gnydde med gråtläpp. Hu. Och så var det bara på med kläder och i med frukost och iväg till BVC för taskiga sprutor i Bellas ben. Stackars lilla Bella. Och dippat på viktkurvan hade hon också. Och hissen var trasig så vi var ute och gick till klockan tre och så kom vi hem och så var den fortfarande trasig och jag kunde inte ringa förvaltningen för jag kände på mig att jag i så fall skulle bryta ihop. Väntade på gården tills Set vaknade och sen bar jag upp alltihop. Jag tror att jag skulle behöva antingen bli riktigt full eller springa en väldigt lång runda eller få bada i havet en lång stund och simma under ytan. Varje dag är just nu bara ännu ett steg mot en hysterikollaps. Nå. Ska ta ett bad i badkaret. Kallt. Sen en pilner. Sen känns det nog bättre. Ajöken.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Ni är hemskt välkomna till svalkande österlensemester utan hissjävlar närhelst ni önskar! Och lilla Bellis, hade hon dippat? Ajaj, vad sa de om det?

Postat av: erika

jo vi hade gärna kommit eller åkt vart som helst om vi bara hade haft en fungerande bil. Ännu ett av alla våra störiga hinder. Hon tyckte att jag skulle mata oftare. Inte så lätt alla gånger när man också har en Set. Men det är bara att köra. Synd att hon sover hela tiden bara.

2011-07-06 @ 00:06:20
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Men såhär: du tar och packar vagnen med packningen, så tar du Bellan i bebisbilstolen och Set i handen och så tar ni tåget. Väl här lånar vi Karis ena bilbarnstol, så har alla kidsen bilplats, plus att tvillingvagnen ju står här, så de har även vagnplats. Sen så underhåller jag John och Set, så ammar du Bella så det står härliga till! Ja?

2011-07-06 @ 09:43:24
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: kari

Ja, låter som en god idé!

2011-07-06 @ 11:40:28
Postat av: Erika

Faller på att Set vägrar gå mer än runt knuten själv. Orkar dessutom bära Bella ca fem meter när hon sitter i stolen. Vi hade aldrig kommit till tågstationen! Men tack ändå. :)

2011-07-06 @ 12:18:06
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

Synd helt enkelt att Set inte har fyllt år ännu... :-)

2011-07-06 @ 19:46:22
Postat av: Erika

Haha exakt!

2011-07-06 @ 20:19:10
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits