vardag schmardag

 

Hur dagen var? Jotack. Vaknade (efter att ha varit uppe vid halv åtta för att få iväg halva familjen till jobb och skola) klockan tio över elva med en HELVETISK huvudvärk då jag varken fått kvälls- eller morgonkaffe. TIO ÖVER ELVA! Skulle vara på BVC klockan halv tolv, alltså alltså. Panik i mammakroppen och knoppen (pga kaffebristen i knoppen). Rusade upp, klädde lillbarnet i all hast utan att hinna göra dagliga tvätten. Pinsamt att komma till BVC så, men som tur var badade vi henne igår kväll. Gjorde en snabb kopp kaffe som jag la i termosmuggen. To go liksom. Drog på mig några svettiga trasor och gick i rask takt med ungen i sjalen. Kom fem minuter sen till BVC. Ingen fara. Utom att jag luktade svett från kroppen och surt sov blandat med kaffe ur munnen. Fölåt.

 

Bella har fortfarande torsk i munnen som nu spridit sig till mig. Ont vid amning. Hennes navel vägrar läka och hon bajsar ungefär 50 gånger på en dag. Annars mår hon bra och följer sin kurva.

 

Efter BVC gick jag till Enskifteshagen en stund för att amma men blev mest påhoppad av en religiös typ som ville att jag skulle tro på gud. Det ville inte jag. Han bara: Where do you think your baby come from? Jag: eeeh my stomach. Han: And who put it there? Jag: heehee my boyfriend.

 

Han gav upp till slut men verkade inte riktigt nöjd med att jag inte ville bli frälst. Hotade med att dåliga saker skulle hända och att han var mycket oroad över min situation. Jeajea.

 

Sen hämtade vi Set och gick till Pilis. Bella skrek. Matade och gick vidare till lekparken vid konsthallen. Bella skrek. Matade och gick vidare till Triangeln. Bella slutade aldrig att skrika. Fick bära henne på en arm och köra vagnen med den andra. Hela vägen hem. Jobit. Sen skrek hon under hela middagen och fram tills att Set somnade. Då somnade hon. THANK GOD. Som jag inte tror på.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Puh! Låter tufft. Du är grym Erika.

2011-05-10 @ 02:38:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits