dörr

Har börjat tänka ut olika sätt att möblera om i Eriks lägenhet. Måste få in mina grejer med ju. Iaf, kom på i morse att dörren till sovrummet ska bort. Som det är nu sover vi i vardagsrummet eftersom Eriks vanliga rum är tres petit. Ingen människa kan trivas där inne. Vardagsrummet är gött att sova i men det funkar inte i längden, tänk när jag vill lägga mig tidigt o Erik vill vara uppe, eller när jag kommer hem sent från jobbet och Erik har gått o lagt sig för den delen. Då är det smart att ha ett sovrum. Det jobbiga är att Erik hatar det som i framtiden ska bli vårt sovrum. Jag kan förstå vad han menar, det är inte speciellt inbjudande att bo i ett stort rum med ett litet fönster och schackrutat golv. (hur fanken stavas det förresten?) Smart hade då varit att ta bort dörren och på så sätt integrera rummet i resten av lägenheten. Jag har ju bott med tygdörr nu i fyra år vilket har funkat mer eller mindre smärtfritt beroende på situationen i fråga, och tycker att det är en alldeles utomordentligt bra idé. Hatar tanken på att stänga in mig nånstans och inte varken se eller höra vad som händer i resten av lägenheten. Kan ju ha å göra med min vansinnigt nyfikna personlighet, men jag tror snarast det har med den allmäna frihetskänslan att göra.

Skar mig precis i fingret när jag stod och lagade diskmaskinen. Shit jag är så händig. 

Hörde ett band igår som heter Taxi Taxi. Som jag förstod det hade de inte så många låtar, typ två. Vet någon? De var bra iallafall. Dessutom hörde jag p3-live (som man kan göra på jobbet kanske en gång i månaden när någon vänlig själ bytt från rixfm eller nrj till p3 och ingen av pöbelfolket orkat byta tillbaka) där de sände en spelning med My favourite - vilka ju faktiskt var smått förtjusande! Tänk det Karin, att jag tyckte det, bra va bra va?
Annars har jag börjat lyssna en del på p1 på jobbet. Jag installerar ju soundpack (alltså fyra st extra högtalare till radion) på Aygo och då måste man, när allt är klart, testa om det funkar eller om man satte fel sladd på fel plats o glömde klämma fast kabeln i den andra kabeln osv. Då brukar jag lyssna på p1 där de gör reportage om tex horor i Amsterdam eller fulla kids i Stockholm. Väldigt förnöjsamt tidsfördriv som gör att jag kan känna mig både vuxen och viktig. 
Det brukar för det mesta dock resultera i att jag kör ut bilen i mörkret där jag låtsas att jag gör viktiga testkontroller men istället bara sitter och lyssnar på radion och alltså är varken vuxen eller viktig utan bara en oansvarig slacker. Det är fint att jobba kväll när chefen har gått hem. I just say.
  
Måste gå och handla strumpor nu. Har inga och ska tvätta först imorgon. Blä. Kan jag ta gårdagens?

Kommentarer:
Postat av: karin

bra! det pinsamma är ju att jag peppat och skrivit ner i min kalender för typ en månad sen och tänkte under dagen att jag ska banda och sånt. sen när det väl är kväll, som bortblåst. det var tur att du skickade sms så jag fick lyssna på andra halvan iaf. en förtjusande konsert.
och nu går texten att läsa lätt igen!

2005-11-09 @ 13:54:41
Postat av: baccarat

It tell blind face pat online baccarat dollar flat over scare percentage.

2006-08-05 @ 23:25:21
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: baccarat

In addition deuces war advantage online baccarat spending hedge punto!

2006-08-05 @ 23:26:00
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: backgammon

Those clubs hanger online backgammon bullets rules kind holdem.

Postat av: Aseviajes

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2008-01-15 @ 13:36:07
URL: http://aseviajes.livejournal.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits