föraktet

Plötsligt upptäckte jag att jag blivit en annan. Jag funderar på att söka till fotolinjen på Östra Grevie - bara det är ett helt nytt sätt att tänka för mig. Jag vet faktiskt inte vad som har hänt, kanske är den enda sanningen att jag har blivit äldre och börjar se min egen potential jämfört med andra, börjar inse att jag faktiskt inte står på den allra lägsta pinnen på stegen. Nu kommer det att handla om människor och Bea och Martina blir upprörda, men då jag ligger sjuk i feber har kvällen spenderats framför tv-n. Jag började se Sydnytt. Jävligt bra start, krymper inte männsikoföraktet direkt. Det fanns väl visserligen EN kvinna där som man hade valt som surrogatmamma om kriget kom, men då hon led av wipflash (hur stavas?) går hon bort. Det bästa i sydnytt var när de hade ett reportage om skåneleden, "Om människor inte vill ut i naturen får väl naturen komma till människorna" Var det någon som hade tänkt och drog in lite skog i Burlöv Center. Oh my. För att inte tala om tanten som skulle unna sig påskgodis trots att det var så dyrt jämfört med frukt. Jag menar! De har ändrat prissättningen till kilopris istället för hektopris, de har inte HÖJT priserna!
Sen var det rapport där det rapporterades om Hermodsdalsskolan som ska läggas ner - så väljer de att låta en sjundeklassare kommentera som om det vore Bullen -87 och hon säger något i stil med "Det är taskit att vi får byta skola" Mmm Ja jo.
Nyhetspaustimmens vinnare blev ett homestylingsprogram. Vinnare eller förlorare förresten, jag och Erik fällde mest elaka kommentarer om dem. Men va fan, om du ska bryta upp ett köksgolv så ta åtminstonne på arbetskläder! Men neej, då kan ni ju inte se min läckra body! Och om du ska måla ett rum sätt för fan upp håret! Men neej, jag har ju precis stylat mig inför programmet och plattat håret och lagt i gel!
Aktuellts första och största nyhet: Enligt en undersökning gjord på ... håll i er nu... LUNARSTORM (va fan  igen liksom.) är dagens ungdomar stressade i skolan. Vojne vojne. Ok, statlig kanal - socialdemokratisk propaganda om nyliberalismens stressande valmöjligheter, någonstans kan jag förstå. Men använd förihelvete inte Lunarstorm som pålitligt forskningorgan!

Nu har jag upptäckt att jag faktiskt börjar se potential i mig själv. Det skulle faktiskt vara kul att utbilda sig till någonting, och det skulle faktiskt vara kul om Erik köpte denna lägenheten och vi renoverade den. Faktiskt. Nu återstår det mest att se huruvida jag jobbar på Skandia Transport i höst eller ej. Jag är, ännu, inte ute i sista sekund med ansökningarna! Check!

Febern är konstant och Erik är besviken för att jag inte följer med i morgon. Kan inte hjälpa..

Kommentarer:
Postat av: brajarn

Jag kan inte annat än hålla med... Visst är jag ytlig och fördömande och elak, men för JÄVELEN, kan inte folk skärpa till sig? "Hej, jag är Tilde de Paula, asså om du har mens, försök ha det lite mindre.". OK att hon inte är anställd för att vara smart men... Det bästa med homestylingen var han som sågade upp en gasledning med bågfil så att gnistorna sprutade, utan att stänga av gasen först - och runt omkring satt de andra och flinade "haha, ska det verkligen lukta såhär"! Förstapriset i VM i dumhet tog dock den elektriker som kom till min korridor häromdagen. Brandlarmet gick igång helt utan anledning (när jag pratade lur med Bea) och larmade något fruktansvärt så det gick inte att vara i rummen till slut utan hela korridoren samlades i köket. Efter en och en halv timme av upprörda samtal till AF Bostäder (kl. 21:30) lyckades de få hit någon som skulle stänga av det. Den stackars elektriker som hade åkt på jouren och som säkert fått lämna fru och barn mitt i en trevlig fredagsmiddag snubblade in och mötte våra trötta anleten med ett brett flin. Vi undrade hur fan det kunde ta sån tid och ifall inte AF hade koll på hur man stänger av brandlarmet i sitt eget hur. Då sa han bara "hahaha, ja de e ja som har installerat det, men jag kommer min själ ente ihu hur man stängde av det nu...". SUCK! Till slut drog han av hela strömkretsen som försöjer brandlarmet med elektricitet och sa att han skulle fixa det på måndag. När vi frågade, "Va, ska vi inte ha nåt brandlarm under helgen" sa han "Nä nä, detta e inget brandlarm, de e ett utrymmningslarm". Jaha ok sa vi då, hur sätts det igång då? "Ja de e vid brand".
DUBBELSUCK!!!!! Är det Kalle Ankas El och VVS som är farten liksom??? Vad är ett brandlarm om inte ett utrymmningslarm som sätts igång när det brinner?

Postat av: kari

Det är det jag säger, bara skit på tv... Kaj, jag kan berätta om när halva elförsörjningen slogs ut på min korridor (en annan gång).
Idag, denna fina dag, har jag suttit inomhus hela dagen och sträckläst Harry P i 8 timmar nonstop. Galen? Har inget liv?

2006-04-16 @ 20:27:03
Postat av: Martin

För helvetium Kari, om inte sträckläsa HP räknas som att ha ett liv är jag nog en jävligt sorgligt typ. Läs på kvinna! Go Snape Go!

2006-04-16 @ 23:33:01
Postat av: Martina

Eh jag heter inte Martin

2006-04-17 @ 13:43:50
Postat av: baccarat

Fill online online baccarat surrender price?

2006-08-05 @ 23:24:34
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: backgammon

Most cash money online backgammon punto roulette pot!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits