den nya datorn

Jo visst blev det precis så som jag trodde, se bild från föregående inlägg. Jag satt och dunkade huvudet i väggen med stackars Erik i telefonen. Två dagars jobb krävdes för att få igång  DF (dator-fan), tror tillochmed att jag fuckade den redan första dagen. Alla som har spelat basket nära pilis vet vad jag snackar om. Det är inte bra att fucka någonting, speciellt inte i början. Men, all kärlek till Erik som räddade mig från att mörda slå sönder och bränna. Sicket tålamod! Ofta tycker jag att han ska bli lärare för det är sällan man skådar en sådan pedagogisk talang. Nu är DF på gång och har tillochmed en fin ny font på mozilla. Mer än vad jag trodde att jag skulle klara, första timmarna satt jag nämligen hur nöjd som helt och ritade i paint. Tänkte det var det mest avancerade jag skulle klara av att installera och köra. Har tre fina bilder sparade i en alldeles egen mapp. (Eller inte ens det förresten, de ligger som filer lite är och där.. Ville bara verka lite duktig.) Men jag kunde hitta fler färger än grundfärgerna! Det ni!

Började skolan idag. Min bild av en skolstart är på ett ungefär så som man hade det i ettan på lågstadiet, dvs upprop följt av lustig sång och tårta. Denna bild har förvisso raserats mer än en gång under mitt liv, men va tusan! Vi hade upprop kvart över tio och jag var inte hemma i mitt lilla hem där jag hör hemma förrns kl 17! Jo det är faktiskt sant. Utbildningen drog igång hårt och bestämt med PBL-introduktion. No pardon. Huu. Kaffemaskinen var trasig (kunde känna en omisskännlig doft från lärarnas kök dock..) så när klockan var tre satt i princip hela klassen och gäspade stort. Jag som är van vid att ha korsordet i metro som största intellektuella utmaning om dagen höll på att avlida. Imorgon är det jag som köper kaffe på pressbyrån innan bussfärden.
Busskort inhandlades idag, man fick välja en extra zon helt gratis och jag valde Tygelsjö i stundens hetta. Varför?? Man kan ju CYKLA dit! Aja. Nån som vill hänka på bussutflykt till Tygelsjö månne? Vi kan dricka kaffe och titta på fängelset. Eller kanske hälsa på där jag jobbade några veckor för två år sedan. Jobbet gick ut på att ställa tvättmedel och tandkräm i fina förpackningar innan de kom ut i affärerna och lokalen var en tegelbyggnad som antagligen fungerat som högstadieskola någon gång för längesedan. Tragik i kubik. Har aldrig sett värre. I övrigt var Tygelsjö en fin by.

Imorgon slutar sommarens gräsänkeleverne! UVL!

Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha jag har Oxie som extrazon! Eller var det Lomma?

2006-08-30 @ 21:17:05
Postat av: erika

eh, hur var det nu med det där snabbläsandet du brukade hålla på med? Jag skrev alltså Tygelsjö. Inte Oxie och verkligen inte Lomma!

2006-08-30 @ 22:59:27
Postat av: Martina

Läs själv! JAG har Oxie eller Lomma. Inte du

2006-08-31 @ 09:55:31
Postat av: Bea

Haha, får mig att tänka på det gamla sköna uttrycket "att skita sig själv i näven"!

2006-08-31 @ 10:21:01
Postat av: Erika

Oh my! shit va sick. Jag läste flera gånger klart och tydligt att du skrev "haha jag har också Oxie som extrazon!" Hm.. Också - Oxie. Aja.

2006-08-31 @ 14:57:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits