me and my moped

Mopeden fungerar!! Erik är stolt som en tupp och kör som en galning med hjälmen på sned. Jag däremot går i körskola och lyckas få den att stanna i princip hela tiden. Det är inte riktigt så illa som när pappa skulle lära mig köra familjens moped då när jag var femton och skulle svänga en tvärsväng. Tänkte helt logiskt att ska man sakta ner måste man växla ner, varefter mopeden tog ett helvetesvrålskutt rakt in ett trädgårdsland. Hela familjen var ute och ungarna sa förskräckt "pappa hon körde ner i vår åker!!" Aja.

Denna gången stod ett gäng flickor i varierande åldrar mellan låt säga 4 och 9 och tittade på mig vid vägens slut (där jag försiktigt försiktigt försökte vända med gasen i botten och kopplingen nere.. ja det lät.). Största tjejen ropar "HÅLLER DU PÅ ATT LÄRA DIG?" jaa.... svarar jag nervöst, varefter hon nickar och gör honörstecknet! Man tackar ja!

Ska nog bli riktigt bra det där.

Värre är det med datorinköpet. Känner jag mig själv rätt i tekniksammanhang lär det se ut såhär efter en vecka..


12040-21





Kommentarer:
Postat av: Martina

Ja med tanke på att du en gång frågade mig vilken knapp enter var så....

2006-08-17 @ 09:56:37
Postat av: erika

FÖRTAL! Det har jag aldrig gjort! Skandal! Jag är inte en komplett idiot om jag får be!! hoppas jag innerligen...

2006-08-17 @ 12:01:50
Postat av: Emi

Haha, jag slår vem som helst i misslyckad (men odramatisk) första-och-enda-gångs mopedkörning. Var kanske 13 och hade aldrig hört talas om en koppling, än mindre hur den fungerade på en packmoppe. Färden slutade med motorstopp efter ett trecentimetersskutt och mopedägarinnan slet sitt hår och ropade nåt om reservdelar. Sen dess vägrar jag.

Postat av: Martina

Det har du visst!!!!

2006-08-17 @ 14:06:11
Postat av: erika

jag har däremot beställt en stationär datorjävul. Efter Martinas inrådan. Så det så. Lite uppmuntran tack!

2006-08-17 @ 14:40:35
Postat av: Bea

jamen, jamen... du ska inte lyssna på henne. du skulle ju ha en take-away, höll jag på att säga... nä, men en stationär blir väl säkert bra!

2006-08-17 @ 16:52:42
Postat av: Martina

Men vafan du får ju själv bestämma vilken dator du ska ha! Haha idag har vi fått en katalog med maskeraddräkter i, Johan vill ha en gorilladräkt i plysch.

2006-08-17 @ 17:40:11
Postat av: erika

woho bea! har du det bra? ja en take-away skulle det vara men så var det liksom billigare och bättre (kanske inte i slutändan..) med en stationär. Dessutom blev jag såld på alla pimpn tillbehör som fanns att tillgå..

2006-08-17 @ 21:38:32
Postat av: Bea

jotack, jag har det så bra så. har du inte fått mitt mail? taiwan är ett fint land! mycket mat och många berg. och mycket folk. och mycket varmt.
så du ska ha en sparkling dator med mycket glittery-glam-glam?

2006-08-18 @ 07:34:55
Postat av: erika

jo, fick ditt mail o tänkte svara. Du vet, man tycker att "här händer ju inget nytt det är mycket mer spännande o höra vad som händer hos dig.."
Datorn blir inte så gliddery-glam-glam men det finns om man skulle vilja! eh..

2006-08-18 @ 11:10:26
Postat av: aiiz

Det är lite freaky att den här historien stod på din blogg, men vi pratade om det igår. När jag berättade om min moped i potatislandet visste jag alltså INGET om din mopedtur. Jojo. Great minds indeed think the same.
Och jo, jag inser att freaky är att ta i i överkant, men just nu letar jag all spänning som kan komma i den torftiga helg-arbetar-världen.

2006-08-19 @ 19:26:25
Postat av: helena

kul bild. Ska återkomma till den när jag får tråkigt.

2006-08-19 @ 19:59:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits