Animals taste good!

Snart är det dags att åka hem till Edenryd! Till tomsan och till ekebacken och till åby och till krogstorp och till skolgården och till brasan och till kaffet och till yatzyt och till söndagsfrågorna och till maten och till spelen och till julen och till granen och till kylan och till pianot och till föräldrarna och till syskonen och till hemma!
Har precis bakat ett bröd som pga stängda affärer fick bli ett bugs-in-the-mjöl-bröd. Hehe. Vi kan väl låtsas som att alla larverna och alla vuxna djur förkolnades och förintades inne i ugen? Dessutom är det fullt med linfrön så man kan ändå inte se om det är djur eller frön. Det blev gott!
Nu vill jag se amerikanska filmer från 70-talet. Lyssnar på Dylan+Cash och får en känsla av Duellen/Rumblefish-nätterna. Då när man var för stor för att vara barn men för liten för att gå ut, då när man var hemma på helgerna men fick vara uppe så länge man ville, vilket man ville. De där nätterna har nog satt djupare spår än man tror. Alla sinnesminnen man har kan i princip härledas till unga nätter med allt för mycket te och popcorn i kroppen. Nya finans-spelande som varade flera dagar. Alfapet som varade hela nätterna. Jambalaya. PS I love you. The young ones. This Life. Engelska deckare. Sweet sweet teenage life.
Sist, en efterlysning. Jag söker namnet på piratsorken i Bamse. Han var gul och hade hatt och kavaj. Och en hel besättning sorkar på skeppet. Anyone?

12040-101


Kommentarer:
Postat av: Bea

Jepp: Sabelsork är hans namn, just as simpel as that!

Postat av: Erika

AHAAAAaaaaa. Han fanns inte med i personalbumet på bamses hemsida..

2006-12-18 @ 11:25:03
Postat av: Bea

Nä, jag vet, haha, kollade också där, men sen kom jag på under morgonens uppvaknande!

2006-12-18 @ 15:08:18
URL: http://www.beaware.blogg.se
Postat av: snorbjörn

KAPTEN Sabelsork, om jag får be. Det är hans riktiga och fulla namn.

2006-12-18 @ 17:10:39
Postat av: erika

Man tackar snoris, Kapten är det ju såklart!

2006-12-18 @ 18:04:49
Postat av: karin

Kommer inge nytt på bilddagboken snart? Det behöver inte vara kort på mig.

2006-12-20 @ 09:51:19
Postat av: torbjörn och karin

nu vet vi herr zilléns personnummer och det visar sig att han fyller år dan efer tigerdagen. vi vet också att han heter arne i mellannamn

2006-12-21 @ 20:35:40
Postat av: kari

Åååh, JAG visste ju vad han heter Kapten Sabelsork. Han var bl a elak mot Sjörövar-Jenny, eller hur var det nu? Nu när jag snart är igenom HP-böckerna för tredje gången kanske man ska ägna julhelgen i föräldrahemmet åt att gå igenom alla Bamseårgångarna...

2006-12-21 @ 21:47:55
URL: http://www.malmofolk.se
Postat av: Anonym

Erik Arne Zillén... vackert!

Får ni inte fina minnen av den här bilden?
http://www.litt.lu.se/common/photos/ErikZillen.JPG

2006-12-22 @ 16:23:34
Postat av: erika

åååhhh underbara Erik. Hoppas han aldrig googlar sig själv...!

2006-12-23 @ 21:50:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits