it's comin!

Jag är en sån som skjuter upp allting jag ska göra. Och då snackar vi allt. Jag skjuter upp disk, kan dröja flera dagar innan jag ens börjar tänka i diskbanor. Jag skjuter upp städ, och därför är det bra att bjuda hem folk på fredag eller lördagsmiddag, det är bara i de sammanhangen någonting blir gjort.. Jag skjuter upp tvätt. På torsdag är det precis en månad sen vi tvättade senast, och ja - jag ser verkligen hur högen växer och växer men det är så enkelt att förbi dem och in i skåpet där det faktiskt finns trosor, strumpor och kläder kvar att använda. Jag skjuter upp uppstigning om morgonen. Snooz är det bästa jag vet utom smör och ost. En litteraturvetenskapslärare berättade på en julfest för några år sedan att han såg bregott som sin superhjälte. Jag håller med. Och Snooz kan få vara Bregotts medhjälpare.
Men så är jag också en sån som skjuter upp skolarbete. Och det är inte riktigt lika smart. Tvätt och städ blir ju lika bra gjort vilken dag som helst om man bara gör det. Det blir inte skolarbete. Hade jag börjat med uppgiften på onsdagen när vi fick den kan jag svära på att jag hade varit bättre insatt i frågan än om jag som nu började på måndagen.. Det är så synd för räknar man på det betalar man en jäkla massa kosing för att utbilda sig till någonting som man sen kanske ska arbeta med i tiotals år. Och så skiter man i att verkligen plugga för att man tycker det är så mycket roligare att spela mahjong på nätet. Jag ska inte säga att jag gjorde katastrofalt ifrån mig, jag var faktiskt en av de som hade mest att komma med. Och det gör en ju inte speciellt motiverad att veta att de andra är precis lika lata som en själv.

Vi planerar att möblera om hemma hos oss. Speciellt sovrummet är jag missnöjd med. Jag minns innan jag flyttade in när det var alldeles tomt i rummet hur vi planerade hur vi skulle ha det. Det var i december och det var juligt men mest kallt och vi var alldeles kära och ville få det fint och mysigt och och så ser det bara helt paddigt ut där inne. Det blev inte alls som vi tänkt oss, det blev mest en kopia av mitt gamla rum där borta på Södra förstadsgatan 102. Mest berodde det på att Erik redan hade en massa möbler i vardagsrummet och av platsbrist fick det bli så att jag flyttade in i sovrummet. Sen har det inte blivit så mycket av med det där mysiga mysrummet vi skulle ha. Det finns mest damm och otvättad tvätt där, samt alla mina böcker och cd-skivor.  Att möblera om nu är alltså ett ypperligt tillfälle att städa och skaka täcken och kuddar och sånt som är så skönt att ha gjort ibland. Frågan är bara hur man gör det sådär mysigt som man vill ha det. Förslag? Feng Shui? Om ni vill veta hur det ser ut där så kan ni få det kanske i morgon eller i övermorgon eftersom min digitalkamera just nu befinner sig på posten! Som jag längtar!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits