Värre än Mr Kurtz "Horror.. HORROR!!"

Söndagen äro vilodagen då man inte behöver göra någonting speciellt och om man mot förmodan skulle göra någonting så är det verkligen ingenting ansträngande. Allting är rent och fint och man tänder lite ljus och spelar lite spel och har det mysigt hela familjen. HAHAHA. Endast inne i mitt huvud. Dagen har spenderats inomhus, det var den stora möblera-om-dagen. Det sket sig lite redan när vi steg upp eftersom klockan var halv ett och det nästan höll på att bli mörkt redan då. Och jag hittar inte på när jag berättar att Erik tog en timme på sig för att läsa ledaren i sydsvenskan. Galet. När han var klar hade jag redan läst alla andra delarna samt hunnit göra lite skolarbete. Ingen rast och ingen ro, vi började med att flytta stora hyllan från sovrummet in till vardagsrummet och lilla hyllan från vardagsrummet till sovrummet. Det gick bra. (och ja, vi har en tavla föreställandes rullatorer)

bok

Sen gick det väldigt mycket sämre. Detta är riktigt hemskt. När jag fyllde år fick jag tre talgbollar till fåglarna i present. De har sedan dess legat i sovrummet på min byrå. Jag fyllde år i början av februari. Japp ni fattar. Jag har visserligen märkt att de har varit ovanligt mjöliga den senaste tiden men inte tänkt så mycket mer på dem. Det gjorde jag idag när jag lyfte på dem och märkte alla djuren som krälade omkring i dem, på dem, runt dem. Jag skrek, Erik dammsög, jag tänkte på att mina kläder ligger typ två centimeter under dem, Erik lurade mig och sa att jag hade djuren på mig, jag skrek ännu mer. Tills Erik lyfte på sin evighetsgammla tvätt som han aldrig har sorterat och märkte ett helt annat bestånd av en massa djur av en annan art, dock lika små. Det kryllade. Jag skrek, Erik dammsög, jag drog undan sängen och insåg att jag har sovit tryckt mot dessa djur i evigheter, Erik kastade ett gummiband på mig och sa att det var djur på det, jag skrek ännu mer och tänkte att jag aldrig i mitt liv vill gå in i det rummet igen. UÖÖRRK.

sovrum

Adjöss rum. Sen städade vi ordentligt och möblerade om så kändes det lite bättre, kan kanske tänka mig att sova där igen nångång. Så nu är sovrummet ok. Dock varken kök eller verkstad. Köket förresten vars mjölskåp är invaderat av jo just det, kryp! Kan man gå fri någonstans?!

smuts

varkstad

Vardagsrummet tas nog tag i imorgon. Jag bävar för vilka djur vi ska hitta i resten av lägenheten. Alla svarta smutsprickar på golvet ser ut att röra sig, det liksom krälar på hela min kropp. Huuö. Låt mig för alltid slippa vara med i Fångarna på Fortet. Ge mig för guds skull ingen fågelmat i present nånsin igen! Vita väggar vita rum... lalalala.

Kommentarer:
Postat av: Bea

Vill bara påpeka att i min lägenhet har vi infört städdag en gång i veckan... Mycket städ förvisso, men INGA DJUR! NÅGONSIN! Roligt sen när ni ska bo på landet och ha fluglarver all over the place, hehehe.

2006-11-06 @ 13:25:13
Postat av: erika

Ja det är en väldigt bra idé, men med tanke på att det har tagit Erik två veckor att diska disken så kommer det tipset aldrig att funka här.. To bad.

2006-11-06 @ 13:28:53
Postat av: Bea

Nä jag vet. Men just därför... :)
Äsch, lite skit rensar magen, det vet vi ju alla. Och lite småkryp resnsar säkert... eh ...luften eller något... Ses snart på kören, tio i som vanligt!

2006-11-06 @ 16:51:24
Postat av: AL (kallar nån mig pedant åker ni på stryk)

har du hört uttrycket sanitär olägenhet? :D

2006-11-06 @ 18:59:37
Postat av: erika

haha bara för att du aldrig kan låta ett enda dammkorn ligga! Och för att du är pedant!

2006-11-06 @ 22:12:18
Postat av: Martina

Dammkorn: Ja
Insekter: NEJ!

Skärpning Loman/Svahn!

2006-11-07 @ 17:50:00
Postat av: karin

jag tänkte just posta ett inlägg på min blogg om våra kryp. kackerlackor springer runt i köket.
jag säger ju det. medeltiden är på återintåg.

2006-11-08 @ 10:09:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits