inget köp

Ja det blev alltså inget köp av lägenheten. Grannarna röstade nej och Erik var besviken som aldrig förr. Vi pratade om att flytta och började titta på hemnet.se på andra lägenheter, hittade några stycken vi ville ha men många var dyra och förhastade köp är dåliga köp. När vi skulle lägga oss igår gick jag dessutom en runda i vårt hem och kände mig riktigt hemma. Här har vi ju det bra. Fint ljus, välmöblerat - tycker jag. Köpa kan man ju göra sen när vi båda har jobb eller barn eller nåt sånt. Förutsatt att vi fortfarande är ihop då förståss. Man vet aldrig. Vad jag ville ha sagt egentligen var att jag har hittat ett hus till oss, även det på hemnet.se. Det ligger i Örnmölla och ser ut såhär.

12040-26


och inne såhär:

12040-25


Världens finaste! Kostar mindre än en lägenhet samt ligger nära havet. Muums.


Eftermiddagen har spenderats på ett dammigt privatbibliotek vid Fridhem i Malmö. Här fick vi till att börja med en låång föreläsning om bokhistoria i vilken den största behållningen var rundskickandet av en Harlequin-roman. Shit jag vet inte ens hur man stavar, var det rätt? Nå, höjdpunkten var när jag - i det torraste föreläsningsmomentet nånsin - hittade det snuskiga partiet i tantsnusk-boken! Det var glöd i ögonen, höfter som sträcks åt alla de håll och kvinnan som blir gråtfärdig av njutning, vad kan man säga.. Det bästa av det bästa! Nästan.. Hade historien varit förlagd till tidig bronsålder och huvudpersonerna namngetts som Ayla och Jondalar hade det naturligtvis slagit högre. Men man tager vad man haver.
Del två av föreläsningen var filmvisning. Tjoho tänkte alla! (Egentligen hade alla redan tjohoat åt  overheaden på föreläsningen innan.. ja, så tråkig var den.) Filmen hade kunnat vara intressant om det inte varit så att ljudet var extremt lågt nedskruvat (vaktmästaren som satte igång filmen fattade inte vad vi menade när vi påpekade detta faktum) samt att direktören i fråga var 84 år, led svårt av parkinsons sjukdom samt talade sluddrig Danska! Där satt vi i tre kvart och förstod endast frågorna som ställdes av intervjuaren.

För att avsluta dagens inlägg med något komiskt skall jag nedan visa en rolig bild.


12040-27

Kommentarer:
Postat av: karin

Ja, alltså, nu vill jag inte vara sån, men hur svårt är det att hitta snuskpartierna i tantsnusk? Vad jag minns från min tonårstid, då jag läste just tantsnusk för de snuskiga partierna så var det väl ca. hälften av boken sådär...

2006-09-08 @ 10:46:10
Postat av: erika

haha snuskhummer där! jag har aldrig läst nån sån bok innan och tyckte det var fantastiskt spännande att få läsa snusk på skoltid. Dessutom var boken då jäkla tunn att det antagligen inte fick plats så många fler snuskpartier. Fast vad vet jag. Mer snusk åt folket!

2006-09-08 @ 13:35:29
Postat av: Kajan

Sura grannjävlar! Ska jag komma in och hobba dem på smalbenen?

2006-09-09 @ 13:41:27
Postat av: Linnea.

men, hur gör man för å kolla upp om grannarna vill köpa? vi vill också köpa nämligen, inte än kanske (måste ju ha stålars först) men sen, å då är det ju bra att veta hur man gör?!

2006-09-14 @ 17:43:09
Postat av: erika

linnea: alltså, först får man skapa nån bostadsförening. Eller gör man en undersökning i huset och frågar grannarna om de är intresserade. Sen om man har en förening får man kolla med ägaren av huset om han vill sälja, vill han det så tar det en evig tid och en massa kollar hit och dit men iallafall har man slutligen en bostämma där alla grannarna röstar om de vill att föreningen ska köpa huset och sen om man själv vill köpa sin lägenhet. Ungefär så..

2006-09-14 @ 18:29:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits