Lekdagen

Man tänker att ju större person - desto piggare person. Men nej. Jag och Theodor var på lektur i folkets park i två timmar och jag blev trött efter cirka 30 min. Jag som ändå är igång hur mycket som helst och har typ tjugo gånger mer muskelmassa än honom. Jag 25 år - han 5 år. Och ändå var det jag som till slut satte mig på en snurrsak och bara ville sitta och sitta. Kanske borde man bygga vuxenlekplatser med proportionerliga klätterställningar och rutschkanor för det är antagligen det ultimata sättet att träna på. Mer klätter i klätterpyramiden!

När Thodor också tillslut hade tröttnat och vi gick hem hittade vi en mängd spännande saker på trottoaren, så som hundbajs, nötskal och snus. "Är det SNUS?!" Sa Theodor. "Japp" sa jag, "snusar din pappa?" sa jag (Eftersom jag vet att Malin inte gör det... Genus genus genus.) "Näää! Det är bara tuffa killar som snusar ju!" sa Theodor. "Jahaa" sa jag, "är inte din pappa tuff då?". "Nää", sa Theodor, "han är ju en snäll pappa!"

Snäll pappa eller snusande tuffing. A ja vedat ente.. Kan man inte vara lite både och?

12040-218

12040-219


Kommentarer:
Postat av: Kristin

I västra hamnen finns en helt galen lekpark där allt känns som att det är i mycket större proportioner. Jag och Henrik gick dit för att leka en mörk höstkväll när vi bodde där ute. Det var hur läskigt som helst. Det finns såna tunnelrutchkanor som är sketalånga. På långt håll ser den ut som ett UFO eller nåt.

Postat av: erika

ja jag vet vilken du menar, den är underbar! Har bara varit där en gång när den var ny och kanorna var avstängda men vill gärna dit igen!!

2007-04-21 @ 16:50:26
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Bredemolly

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-03-31 @ 13:55:42
URL: http://bredemolly.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits