ge hit mina lyssebyllar!

Dagen började sådär. Jag hade ont i halsen och var allmänt av banan (alltså, jag var inte gjord av frukten banan, jag var lite ur gängorna). Jag vaknade vid halv tolv, Erik vid halv ett. Klockan två hade vi ätit frukost och bestämde oss för att panta burkar och julbaka, som dagens göromål. Påklädda stod vi i hallen med 70 pantburkar i påsar när Erik började förbanna världen och gud. Den fjärde varje månad får man nämligen inte stå parkerad med bilen på gatan utanför mellan 12 och 16. Inser Erik klockan 14. 500 kr i böter. Bilajävul.

Erik parkerar bilen på annat ställe, jag går och handlar baksaker. Kommer hem, plockar upp och inser att jag glömt jästajävulen i affären. Får gå tillbaka och handla ett litet litet paket för två ynka kronor. Och det var KÖ i affären. Suck.

Efter detta gick dagen dock relativt smärtfritt, stök och bök gick oerhört smärtfritt - speciellt när man ser några avsnitt av Sunes jul efteråt. Måste bara poängtera att det är den allra bästa julkalender som någonsin producerats!

image468
Bröderna Loman sitter på huk, barfota, i vårt vardagsrum och filar små små saker tillsammans.

image470
Ser ni vad jag ser? En liten lussebulle!

image469
Sicken julefrid! (Ja, där finns några som jag bakade likt kanelbullar med mandelmassa i och pärlsocker på. Ja, hemsk sockerchock.)

Kommentarer:
Postat av: Bea

Dina lussebullar var mycket goda sis!

Postat av: Helena

Vad fint att de har vita kläder på sig när de meckar! Så syns det att man har arbetat sen!

2007-12-05 @ 11:04:08
Postat av: Aprile

Fina lussebullar!
Men alltså Allram Eest var ju den bästa julkalendern. John tjatar också om Sunes jul. Måste vara ett 80-talistfenomen.

2007-12-06 @ 21:31:10
Postat av: erika

Tack!

hm.. det borde ju betyda att du är född på 90-talet.. hehe. men jag håller med, den var mycket bra. Slår ju inte julbaket i sunes jul dock. :)

2007-12-06 @ 21:41:55
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits