Mitt jobb

Om jag hade haft en hemsida hade jag haft en egen kategori för bilder. Nu har jag ingen hemsida, så jag får helt enkelt visa bilderna här - även om de flesta är ur-tråkiga. Nu har jag lust att visa vägen till och från mitt jobb i Lund. Vägen i Lund alltså. Såhär ser den ut (Kanske är bilderna mörka för dig? Isf: skaffa en bättre dator!):

image472
Ok, denna är från mitt hem. Sen glömde jag bort kameran tills jag hoppade av bussen i Lund.

image473
Professorsgatan. Good old.

image474
Detta stället får mig jämt att tänka på Dustin Hoffman, Luke Rhinehart och Torey Hayden.

image475
Japp, lila var det ja..

image476
Nu börjar jag närma mig. Runt huset bara.

image477
Fulfint på något vis.

image478
Nu: bild i medljus. Många livsöden därinne.

image479
Ventilationen ser ut som den där ormen man kunde böja (leksak från 80-talet)

image480
Typisk husbild. Som världens tråkigaste vykort.

image481
På väg hem igen. Lägg märke till den lilla lilla ljulgranen däruppe.

image482
Förbi den hemska ingången. Ibland kommer det ambulanser och jag kan inte sluta tänka på Riget.

image483
Eldsprutande drake?

image484
Ganska fult julaträd?

image485
Phutja, ganska fint på väg hem från jobbet halv sex en fredagskväll..

Sådärja. Schemat för nästa termin i skolan skickades ut till oss ikväll. Ena halvan av mig vill gräva ner sig under en sten och inte komma fram förrän typ 2009. Andra halvan av mig har insett att jag ÄR Elfrid Nilsson som bara vill sova och sova och slippa en massa ansvar och jobb. Och ja, det är väl ungefär samma sak. Varför måste man skriva uppsatser? Vad ger de? Vad har jag för nytta av dem i framtiden? Varför kan inte alla utbildningar vara i lärlingform?

Nu nu går jag och lägger mig. Hörs väl imorgon mitt på dan nångång, när jag har vaknat.


Kommentarer:
Postat av: Martina

Ack kära gamla Usil! How I miss you! NOOOT!

2007-12-11 @ 12:01:14
Postat av: Pär J

Vad är det för ställe, det där som får dig att tänka på herrarna Hoffman etc? Känner inte igen.

2007-12-11 @ 16:57:53
Postat av: erika

Nämen Pär, det var inte igår! Det är nåt ställe högst upp på Professorsgatan, inuti sitter det människor i vita rockar och tittar i mikroskop. Vet inte riktigt vilken instu.

Postat av: Mikael

intresant blogg.... kolla gärna in min sida

2007-12-12 @ 11:06:31
URL: http://www.living.se.nu
Postat av: Moa

"inuti sitter det människor i vita rockar och tittar i mikroskop" SWOON

2007-12-12 @ 22:17:23
URL: http://hem.bredband.net/moalar
Postat av: Natalie Portman

It is the coolest site,keep so!

2008-01-16 @ 03:02:38
URL: http://about-natalie-portman.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits