about being young..


12040-147

Good old Neil. Det var en filmkväll på Inkonst ikväll. Rummet där det vanligtvis hålls konserter hade förvandlats till ett myspys. Det var precis som i tv-studios på 70-talet när typ Talking heads ska spela och någon svensk tönt kan inte intervjua på engelska. Eller som när Jimi Hendrix spelar för tio ungdomar som sitter på dynor på golvet, såg den med pappa i julas. Ikväll var det så, fast lokalen var helt överfullproppad med folk. Alla i Malmö ville se Neil Youngfilmen verkade det som. Torbjörn hade köpt vuxengodis och förberett innan, jag och Karin köpte rödvin och så började det. I början var det hjärtknipande att se, hans röst voro som sprungen ur en ängel och allt var lite sentimentalt och fint. Sen kom det en stund när han mest sjöng om gud och sin far och Emmylou Harris såg stelopererad ut i fejjan. Som ett spöke. De andra, alla och inte bara de andra tjejerna, såg livfulla och åldrande ut, men inte Emmylou. Stenansikte på den. Det var alltså en seg stund i mitten, men sen började en låt med att en man sopade med en kvast som ett instrument och då blev det kul igen. Dessutom började han köra gamla godingar som var så änglavackra igen att jag ville flytta till vilda västern och lära mig att flyga och ha en veranda där Johnny Depp sitter och kacklar som en höna (vilken film? ;)) och så var filmen slut. Jag och Ida hade köpt varsin lott men ingen av oss vann något pris. Det var en väldigt väldigt trevlig kväll med en väldigt fin film. Jag rekomenderar den starkt. Musikfilm är bäst i stor lokal, gärna som ikväll. På bio tappar man den sköna konsertstajlen med bar och lite upplyst publik så man kan ha någonting att titta på, hemma tappar man ljudet. Sweet. Jag vill gå på detta flera måndagar!

Imorgon: födelsedag!

12040-146


Kommentarer:
Postat av: Ola

Grattis!!! Neil är en av de största, helt klart. Jag ska se filmen vid tillfälle.

Postat av: Bea

Arizona dream of course!
Jag tänkte precis samma om Emmylou. De andra var människor, med rynkor och valkar. Hon var.. läskig.

2007-02-06 @ 08:56:50
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Kristin

Men åh! Jag glömde att det var din fölsedag när vi sågs förut! Grattis dådå.

2007-02-06 @ 11:13:40
Postat av: Karin

Leonard Cohen-filmen på torsdag då. Panora kl 19:00!

Jag tänkte också på Emmylou. Men jag fick också lite lust att steloperera mig, dricka mycket whiskey och bli lite härligt country-trash-dekadent. Det finns en charm i det.

2007-02-06 @ 11:21:46
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Martina

Filmen med Johnny Depp heter typ Dead Man eller bgt liknande. Emmylou är alltid snyggast därmed basta.

2007-02-06 @ 13:01:01
Postat av: erika

nä bea hade rätt ang Johnny. Däremot började jag tänka på Dead Man också eftersom basisten var Indian och såg ut som han i Dead Man. haha.

2007-02-06 @ 14:14:39
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: erika

Och förresten, Kristin: Tack!

2007-02-06 @ 14:15:03
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Jess

åh, vad mysigt med filmkväll...

2007-02-10 @ 20:18:28
URL: http://jessjess.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits